Is er een verband tussen vlees, uien knoflook en vocht vasthouden? zie uitleg.

Ik heb altijd erg veel last gehad van vocht in mijn onderbenen, elke avond kon ik er op drukken en kreeg dan van die kuilen, sokken mocht in inknippen wegens knellen... Huisarts vond steunkousen de enige oplossing maar gezien mijn leeftijd wilde hij dat niet. Ik ben dus eigenlijk nooit daadwerkelijk geholpen. Het werd veroorzaakt door mijn spataderen volgens hem (zit in de familie) iets met terug naarhet hart en kleppen.

Nu eet ik sinds enige tijd geen vlees (of vis) meer, om een totaal andere reden maar dat maakt niet uit... Aangezien ik vleesvervangers vies vind vervang ik mn vlees door uien en knoflook, bijna elke dag eet ik 3 a 4 uien en 2 a 3 tenen knoflook door mijn eten (eet ik alleen op)... Al vrij snel daarna begon ik me ineens stukken beter te voelen... Ik heb een tijd minder gezond geleefd (weinig groente en fruit) dus dat is opzich zo raar niet, maar nu merk ik dat ook het vocht in mn onderbenen en enkels veel minder word en op sommige dagen helemaal weg is. Het valt zelfs andere mensen op. Nu vraag ik me 2 dingen af, 1. kan vlees eten een negatief effect hebben op het vasthouden van vocht? of 2. heeft het eten van uien en knoflook juist een positief effect? Ik kan er weinig over vinden op internet maar ik vind het verschil in hoe ik me voel en wbt het vocht vasthouden zo groot dat ik er graag meer over zou willen weten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100