Waarom stik ik bijna als ik snoep eet?

Als ik vooral toffees en chocola eet, krijg ik nog amper lucht door mijn keel en stik ik zowat. Ik begin er aan te wennen, maar het is eigenlijk best wel eng.

Komt dit doordat er zoveel suiker in snoep zit?
Ik ken iemand die dit met druiven heeft en er persé brood bij moet eten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (5)

Ik denk dat het verstandig is om naar de dokter te gaan.
Misschien heb je een allergie.

Toegevoegd na 49 seconden:
Hoewel allergie misschien overdreven is, maar het kan in ieder geval niet heel goed zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dacht ik ook, plusje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Was mijn plan b
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
zitten op één lijn
Is het niet omdat het slijmerig wordt achterin je keel? Gewoon door het soort snoepgoed?
Als het alleen van de suiker zou zijn, kun je het simpel uitproberen door op een suikerklontje te sabbelen. Zorg voor de zekerheid dat er iemand bij je is. Stel dat je echt niet lekker wordt...
Het kan ook een beetje 'tussen je oren' zitten. Het is je een keer opgevallen, en nu denk je elke keer als je dit snoep eet: oja, daar krijg ik last van. En jawel, dan voelt het anders in je keel. Self fulfilling prophecy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat ik zomaar geen lucht meer krijg omdat het tussen mijn oren zit.
Het komt ook onverwachts, juist als ik net zo lekker snoep zit te eten...
Dit gebeurt niet altijd, maar wel regelmatig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals LittleLuna al zei, het lijkt inderdaag alsof je keelgat stukken kleiner wordt.
Zeker weten ALLERGISCH!!!
Mijn moeder heeft het met kersen, ik heb het met teveel suiker en sommige appelsoorten.
Mijn keel gaat dan echt ontzettend jeuken en krijg veel slijm in mijn mond.
Gewoon afblijven dus. Doe anders op het ziekenhuis even bloed laten prikken, dan weet je binnen 3 dagen waar je allergisch voor bent.

Marco
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blehh, ben dan dus allergisch voor zoetstoffen denk ik. Maar misschien dat ik maar zo'n test moet laten doen.
Ben ook al allergisch voor verse ananas en kiwi :/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ja ik ken het probleem...
Vaak ben je allergisch voor de dingen die je het lekkerste vindt om te eten.
Ik heb dat ook met snoep. als ik er aan begin, gaat de hele zak in 1 keer op, maar dan een tijdje erna komen de problemen :-((
er zit melk in dit maakt slijm aan dit blijft in je keel zitten dus je luchtpijp ook, dus schraap je keel een paar keer goed en spuug dit ook goed uit en drink wat (GEEN melk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide stoffen kunnen rond het strotklepje iritatie geven en een gevoel van prikkeling en daardoor verkramping. Er lijkt een soort kramptoestand te onstaan door die prikkel. Ik zou aan een deskundige vragen wat er precies aan de hand is en hoe je het in de toekomst kunt voorkomen