Hoe ver snijd je uitlopers op een aardappel weg?

Ik heb altijd geleerd 'ruim wegsnijden', maar wat is 'ruim'? Nog een keer met de schiller eroverheen of een halve cm, of...?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Klinkt moeilijk, maar gewoon alles van de uitloper wegsnijden OOK IN de aardappel.
Kan 1/2 cm zijn of meer of minder, gewoon alles wegsnijden en soms de aardappel in tweeën snijden makkelijker om erbij te kunnen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Doorgaans worden uitlopers gepit.
D.w.z. je kunt de uitloper met de punt van het aardappelschilmesje er vóór het schillen uitsteken, maar je kunt ook de aardappel eerst schillen en pas daarna steek je de donkere stukken van de uitlopers er uit.
Doe je het op jouw manier dan schil je vele goede delen van de aardappel weg en met pitten niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog een filmpje hoe te pitten
https://www.youtube.com/watch?v=v4ef6XKgWV4