hoeveel chocola is dodelijk en hoeveel advocado is dodelijk?

Heb bijna in coma gelegen door een giftige advocado graag uitleg hierover.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
Erna55
6 jaar geleden
Je hebt "bijna" in coma gelegen.... dus niet in coma gelegen.
En je denkt dat je een giftige avocado hebt gegeten.
Wat is er (wel) gebeurd ?
Ritsuka
6 jaar geleden
Hoe bedoel je giftig?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Er zit een enorme mis-match tussen je hoofdvraag en de aanvulling. Wat wil je nou eigenlijk weten ? - Meer over giftige avocado ?
- Meer over de gevolgen van het eten van (grote hoeveelheden) avocado en chocolade ?
- Meer over allergieën ?
Erna55
6 jaar geleden
Wil je nog uitleggen wat je bedoelt met : " heb bijna in coma gelegen " ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
door een giftige advocado die ik had gegeten kwam ik in schock en ben bijna in een "coma" geraakt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Zoals JanJ2002 in het antwoord al aangeeft : Avocado's zijn voor de mens niet giftig, althans niet van zichzelf.
Er moet dus een gif van buitenaf op of in de avocado terecht zijn gekomen. Welk gif dat is niet duidelijk dus ook de dodelijke hoeveelheid is niet duidelijk. Een andere mogelijkheid is dat je niet ziek bent geworden van avocado's, maar van iets anders dat je gegeten hebt, of anderszins hebt binnen gekregen. Normaal gesproken zou je dus gewoon avocado's moeten kunnen blijven eten. Maar ik wil niets uitsluiten misschien heb je een zeldzame allergie of zo. Maar die zijn erg afhankelijk van de persoon. Daarvan kan alleen je dokter je meer vertellen.
Ritsuka
6 jaar geleden
is er gemeten dat deze avocado 'giftig' was? of bedoel je dat je er een allergische reactie op had?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
weet ik veel

Het beste antwoord

In avocado's zit de stof persine. Deze is schadelijk voor veel zoogdieren en vogels, maar niet voor mensen. Als jij dus in coma bent geraakt door een giftige avocado, zou dat een ander gif geweest moeten zijn, en dat heeft dan niets te maken met de hoeveelheid avocado die je eet.
Hetzelfde geldt voor chocola, daar zit de stof theobromine in die giftig is voor bepaalde dieren maar niet voor de mens.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Het is dus een raadsel waarom vraagsteller zegt : " heb bijna in coma gelegen" .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja heel jammer
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
OKE