Ja, de bolletjes zijn gemaakt van cassavemeel en dat is zuiver plantaardig.
In Taiwan is het inmiddels een nationale drank geworden en ook in Nederland begint het flink aan te slaan: Bubble Tea. Het is een combinatie van thee, melk, vruchtensiroop en tapioca balletjes. Tapioca balletjes worden gemaakt van cassave, hebben weinig smaak en zijn een beetje taai, net als gummibeertjes
Als je hem zelf maakt kan je nog kiezen tussen wél melk (nog vegetarisch) of géén melk (als je het veganistisch wilt houden)