Kan vega vlees in de magnetron?

Wanneer je vlees van de vegetarische slager al een keer heb gebakken, kan je het dan later nog eens in de magnetron opwarmen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
13K
AnnBoo8146
5 jaar geleden
Op jouw vraag is het antwoord negatief, en dus nee. Vlees van de vegetarische slager is geen vlees. Is het wel vlees, dan is het niet vegetarisch. Dus wat jij in de magnetron wilt opwarmen bestaat eigenlijk niet, of de naam die eraan is gegeven komt niet overeen met wat het product in werkelijkheid is.
En als het geen vlees is, moet je je afvragen wat het dan wel is. Want dat wat het wel is, is bepalend voor of je het wel of niet kunt opwarmen in de magnetron. Je zult dus eerst aan jouw vegetarische slager moeten vragen, wat hij in werkelijkheid verkoopt. En op basis van dat antwoord kan je je bepalen of je dat product, na het bakken, opnieuw kunt opwarmen in de magnetron.

Antwoorden (3)

Ja hoor, daar is geen enkel bezwaar tegen. Mijn ervaring is wel dat het snel uitdroogt, dus je kunt het opwarmen het beste doen in een afgedekt magnetronbestendig schaaltje.
Amadea
5 jaar geleden
Ja hoor, je kunt gebakken vega-vlees altijd weer even opwarmen in de magnetron. Doe het niet te lang omdat het snel droger wordt. Dek het daarom ook even af in de magnetron met een magnetrondeksel.
Vega vlees hoeft eigenlijk niet perse gebakken te worden, ze hoeven niet gaar te worden zoals bij vlees wel het geval is. In principe is verwarmen alleen al voldoende.

Over het algemeen kan je vleesvervangers grillen op een grillplaat/-pan, je kunt ze ook in de oven verwarmen (ook met grillstand kan dit goed) of je kunt ze bakken in de pan.
Even opwarmen kan altijd in de magnetron.
5 jaar geleden
Nee, kies voor een koekenpannetje en verwarm op het fornuis.

Vega vlees in de magnetron kan vast wel, maar wordt het lekker daardoor?
Mijn idee is in een klein koekenpannetje beetje boter/olijfolie verhitten vega-vlees er in en om en om even op temperatuur laten komen. Als je er bij blijft staan doe er dan nog even een deksel op, dan verwarmt het sneller. NIET het vuur hoog zetten, dan verbrandt het!