Is compost eetbaar?

Compost bevat namelijk veel voedingsstoffen en organisch materiaal. En daarbij dus de vraag of dit verteerbaar en eventueel ook goed zou zijn voor een mens om te eten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Erna55
8 jaar geleden
Composteren is het (versneld ) vergaan van plantenresten.
in het bos vergaan ook plantenresten, met als resultaat " bosgrond" . Je ruikt het wanneer je in een bis loopt. Deze bosgrond is voor planten zeer voedzaam .
Zou je bosgrond willen eten ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De wormen in de compost zijn wel eetbaar. (liever niet hoor)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wormen zijn geen compost. Compost is het anorganisch materiaal dat overblijft na compostering (omzetting) van organisch materiaal. Niet te eten voor mensen dus, Te vergelijken met zandtaartjes die we vroeger aan het strand maakten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het zou waarschijnlijk niet erg lekker zijn. en schoon denk ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is wel verteerbaar, maar niet eetbaar.

Antwoorden (1)

Nee, voor ons niet. Wij kunnen niet zo veel met voedingsstoffen in die vorm ; dat zou neerkomen op aarde (of poep ; ook een uitstekende meststof) eten. Gelukkig zijn er organismen die er WEL goed weg mee weten, en de voedingsstoffen uit de compost kunnen opnemen in een voor ons beduidend beter verteerbare vorm : groenten ! Zo maken we van resten eten weer uitstekend nieuw eten voor ons nieuwe eten.