waar vind ik recepten voor een goed vullende veggiemaaltijd met weinig calorieën, die ik makkelijk kan meenemen in je sporttas?

ik doe elke woensdagavond yoga van 18 tot 20 u. Nadien is er meditatie maar daar kan ik nooit naartoe omdat ik voor de yoga niet kan eten (kom recht van mijn werk, moet me altijd haasten en ben dan nog vaak te laat). Nu dacht ik om voortaan iets mee te nemen dat ik ter plaatse kan opeten.
Punt is :
- ik let wat op mijn gewicht, dus ben matig met vette dingen
- ik eet geen vlees, wel kaas, vis.
- Het moet meekunnen in de sporttas en niet in de ijskast hoeven (want die is er niet, noch op mijn werk, noch in de yoga). Dus het mag niet te "gevoelig" zijn
- het moet goed vullen. De yoga is intensieve yoga, dus niet ontspannen en rekken maar echt work out. Dus ik heb nadien om 20 u behoorlijke honger
- voordien eten heb ik al geprobeerd, maar ofwel moet ik dan om 16 u eten en heb ik toch nog honger om 20 u, ofwel is het te kort voordien en dat is niet oké heb ik al ondervonden.
het gaat ook over een echte maaltijd, het is mijn avondmaal. Als ik na de meditatie thuis kom is het 22.30 uur, dan eten is ook niet opportuun. Dus het moet echt een maaltijd zijn, geen tussendoortje zoals rijstwafel met kaas, banaan etc.

Ritsuka
8 jaar geleden
wat vind jij laag in kcal voor een avondmaaltijd?
tinus1969
8 jaar geleden
Ik zie allerlei tegenstrijdige eisen, zoals vetarm/weinig calorieën, maar het moet wel goed vullen. Mijn vuistregel is, dat je dik wordt van koolhydraten ihb suiker. Je kunt dus beter eiwitrijk eten, en je niet teveel zorgen maken over vet.
Ritsuka
8 jaar geleden
je word te dik als je meer kcal eet dan je nodig hebt, je word niet dik van koolhydraten/suikers als je binnen je behoefte blijft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je om 16:00 eet ga je dat op koolhydraten niet redden tot 20:00.
Voor die tijd krijg je dan al een dip in je bloedsuikerspiegel.
Dat is ook de reden waarom je niet zal afvallen. Je wilt rond 16:00 een vette maaltijd nemen.
-een flinke klomp volle kaas, en volle yoghurt net een stuk roomboter erdoor bijvoorbeeld. Qua calorieën kan je de hoeveelheden zo maken als je wilt, je haalt makkelijk een volledige maaltijd.
(eventueel een koeltasje mee bij warm weer) Tijdens of meteen na de yoga zou ik die banaan eten, als het kan met nog een beetje zuivel of rijstwafel, want je wilt altijd meteen na een training eten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien is deze "variabele pastasalade" iets.
Ik vind het zelf wel een handig recept; makkelijk te maken en met wat keuze wat je erin doet. http://www.smulweb.nl/recepten/1145844/Variabele-pastasalade
tinus1969
8 jaar geleden
Wat ook kan helpen, is 'Brits ontbijten'; een een stevig ontbijt met veel eiwitten (zoals ei, kaas, vis). Daar teer je de hele dag op. Martijn
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt het best voor de yoga / sport iets (niet idioot veel) eten dat koolhydraten bevat, voor de directe brandstof/energie. Niet te snel ervoor ; ongeveer een uurtje is prima. Dat kan best iets lichts zijn ; fruit, een boterham met zoet beleg, als het maar een beetje vult en energie levert.
NA het sporten heb je eiwit nodig om te herstellen ; een salade waarin mager vlees -of als je dat niet eet, een vleesvervanger zoals witte kaas, gekookt ei- en verschillende soorten bonen in zitten vult prima. Rauwe of gekookte groente kun je natuurlijk onbeperkt toevoegen. Googelen op de ingrediënten die je lekker vindt en het woord "vegetarisch"erbij, levert meestal voldoende inspiratie . Dit lijkt me niet de plek om een verzameling recepten neer te plempen ; die kun je beter in een leuke app of een gewoon receptenboekje bewaren ;-) . Heel simpel : een potje gemengde bonen (wit, kidney, zwarte), een stuk witte kaas (Turkse kaas of feta) in kleine blokjes, wat kruiden naar smaak (zonder zout) , een lekkere dressing van bijvoorbeeld tahin met gembersiroop of honing , en je hebt een snelle supermakkelijke maaltijd die rustig een paar uur in je tas mag blijven zitten.
Je kunt er naar hartenlust lekkers doorheen gooien (paprika, lente-ui, cashewnoten, sesamzaadjes) en variëren. Gebruik je fantasie ;-) Toegevoegd na 2 minuten:
Als je geen heel grote hoeveelheden voedsel aankan, of daar de tijd niet voor hebt, neem dan wat minder groente, maar probeer met extra noten en zaden heel veel calorieën in weinig eten "proppen", zodat je toch langdurig vol zit.
Kristal
8 jaar geleden
Het lijkt me ook niet lekker om met een volle maag te gaan mediteren eerlijk gezegd.
Dus waarom maak je er niet meteen een matige eetdag van,
Je zou kunnen denken om een bakje volle groentesoep mee te nemen als je de mogelijkheid hebt het even op te warmen, of pompoensoep of zo. Daar een salade bij, ook in een bakje te vervoeren, met wat zaden, noten erdoor, of fetakaas. Heerlijk en niet te veel.
Later thuis kan je nog een banaan of ander fruit eten mocht je toch nog trek hebben.
liveisgreat
8 jaar geleden
heerlijk al die tips. daar kan ik iets mee. bedankt!!!

Het beste antwoord

Kijk eens op deze site; http://supersnelgezond.nl/category/vegetarisch/

Hier vind je veel maaltijden die je makkelijk in een diepvriesdoos o.i.d. mee kunt nemen.
De site bevat ook glutenvrije- of zuivelvrije recepten en bevat vooral gezonde ingrediënten en de maaltijden zijn niet moeilijk en snel klaar.