Wat is het (optimate) temperatuur waarbij THC zich aan boter hecht?

Voor het maken van een spacecake is wietboter vereist. Voor het maken van wietboter zal THC zich moeten binden met de vetten in boter door verwarming. Ik vroeg mij af aan welke temperaturen ik moest denken voor een (optimaal) effect.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.9K

Antwoorden (1)

Je kan het beste au bain marie boter smelten.
De boter bereikt zo nooit een temperatuur boven de 100 graden.
Die temperatuur is voornamelijk van belang om de kwaliteit van de hasj/wiet te garanderen. Er is geen optimale temperatuur voor de hechting van THC aan de melkvetten; wanneer de boter is gesmolten zullen de THC kristallen zich al hechten.

Wel is het van belang dat je de hasj/wiet zo fijn mogelijk verkruimelt. Laat onder af en toe roeren het mengsel pakweg 2 uur au bain marie staan voor optimale opname.

Zelf gebruik ik een verhouding van 1 op 5 tot 1 op 4. Aangezien ik vrij stevige hasj gebruik, wordt dit een heftige spaceboter.
Gebruik, wanneer je geen/weinig ervaring hebt een verhouding van 1 op 8 met hasj/wiet van gemiddelde sterkte. Of gebruik knipafval 1 op 3.

Wacht tijdens het afkoelen tot de boter nog niet hard is, maar dusdanig gestold dat het een smeuïg geheel vormt.
Wrijf de boter tot slot nog door een fijne zeef (zelfs kleine stukjes hasj, maar met name wiet vind ik zelf behoorlijk vies wanneer ze een tijd in de oven hebben gestaan...)

Enjoy!