bestaan er vegetarische soepballetjes?

bamibal
10 jaar geleden
Waarom zou je als vegetariër toch balletjes in de soep willen? Kun je niet beter een alternatief nemen, zoals omeletreepjes, linzen, croutons, etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je als vegetariër geen balletjes in de soep willen? Vegetariër zijn heeft niks te maken met balletjes niet lekker vinden, als je vegetariër bent omdat je minder dierenleed of milieuschade of voedseltekorten wilt veroorzaken, betekent dat niet dat je balletjes in de soep opeens niet lekker meer vindt. Het is toch super als je dan tóch lekker balletjes in je soep kan eten zónder vervelende gevolgen?
liveisgreat
10 jaar geleden
ik vind balletjes super lekker, maar ze zijn niet gezond voor mij en ik wil idd geen dieren eten, daarom zoek ik een alternatief

Het beste antwoord

Ik gebruik zelf vaak het verse vegetarische gehakt van het merk Goodbite, te koop bij de c1000. Deze kun je nog kruiden en vormen naar eigen smaak en wens.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op de site staat de bereidingswijze o.a speciaal voor soepballetjes:
Bereidingswijze soepballetjes: Kneed balletjes en bak 3-4 min. op laag vuur rondom bruin. Voeg de balletjes toe als de soep bijna kookt (10-12 min.).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
allemaal leuke antwoorden, maar ik denk dat het jouwe het meest haalbare is voor mij...

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, even naar de Vegetarische Slager:

http://www.devegetarischeslager.nl/shop/vegetarische-slager-lijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
heerlijk, ik verhuis gewoon naar Nederland. In België is het vaak drogekoek met die veggiedingen, niks bitterballen en zo ...
Ja, soepballetjes van Vitall zijn verkrijgbaar bij A.H.

http://www.wijvallenaf.nl/calorieen/soepballetjes-vegetarisch-tivall
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt niet, die zitten niet meer in het assortiment. Ik denk toch dat je Tivall bedoelt in plaats van Vitall?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt ik bedoel Tivall.
liveisgreat
10 jaar geleden
oh... zo jammer dat ze niet meer in het assortiment zitten....:-(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die van Tivall zitten wel in het assortiment van de A.H.!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de site van Tivall en de webshop van AH staan ze niet meer. Ook de AH XL verkoopt het niet. Tivall heeft nog wel gewone balletjes, saté balletjes en groenteballetjes. Maar de speciale soepballetjes niet.
liveisgreat
10 jaar geleden
:-(