Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een halve kilo gedroogde cranberries gekocht maar daar blijkt 45% suiker aan toegevoegd. Kan ik de toegevoegde suiker eruit weken in bv water?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Amadea
10 jaar geleden
Nee, dat lukt niet. Ongezoet zijn cranberry's echt niet appetijtelijk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, de suiker werkt als conserveer middel en is tevens smaakstof. Je zou ook zout kunnen gebruiken maar dat is niet lekker. Je zou evt de suiker kunnen uit weken, echter dat gaat ook ten koste van de smaak. Zonder suiker zijn ze overigens niet te (vr). Eten. Bovendien gaan er weinig mensen dood aan suiker dus waarom zou je het er uit halen!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan, maar dan week je ook andere stoffen die tot het wezen van de cranberry`s behoren, mee los en houd je een weinig smakend product over,dunkt me.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Je kan de cranberries afspoelen in een vergiet en daarmee het meerendeel van de suiker verwijderen.
De suiker zorgt voor conservering van het produkt. Dat is niet meer nodig als je het binnen afzienbare tijd gaat opeten.
Ben je diabetespatient, dan zou ik het afraden om er veel van te eten.
De cranberries zijn van zichzelf erg zuur. Het zoet-zure maakt ze aangenaam om te eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding