Hoe verstop ik mijn bloemkool zonder dat mijn ouders het merken?

Ik kan totaal niet tegen bloemkool, maar mijn ouders dwingen mij het op te eten, hoe zorg ik dat ik het niet hoef te eten zonder dat zij er achter komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Kimath
12 jaar geleden
Tsja, toch proberen te eten. In elk geval een klein stukje.
Amadea
12 jaar geleden
Heb je het wel eens met kaassaus geprobeerd? Daar wordt ie echt heel lekker van! En weet degene die de bloemkool kookt dat de kool beter te verteren is als je een scheutje melk in het kookwater doet?
Kimath
12 jaar geleden
Bloemkool met kaassaus is heerlijk!

Antwoorden (10)

Hoi Bananenmanneke,

Als jij lichamelijk gezien niet tegen bloemkool kan (er allergisch voor bent) dan lijkt mij dat een goed argument om geen bloemkool meer te hoeven eten. Dan is het niet echt waarschijnlijk dat je ouders je zullen dwingen.

Als je het heel vies vindt, dan snap ik alsnog niet waarom ze je dwingen. Je zou met een alternatief kunnen komen om te eten (qua groente) en dat dan eventueel zelf klaarmaken (zodat je ouders dat niet hoeven te doen). Ik denk dat je ouders het erg belangrijk vinden dat je genoeg verschillende groente binnenkrijgt. Maar als je iets echt niet lust, dan is het onzin dat ze je dwingen vind ik.

Wat ik als 5-jarig meisje deed als ik iets heeel vies moest eten: ik liet me met bord en al naar boven sturen, zodat ze geen zicht meer op mijn eten hadden. Dan spoelde ik het door de wc of gooide ik het door het raam. Maar dit komt de sfeer natuurlijk niet ten goede.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je ouders om een hond...die verstopt alles voor je.
Mijn zusje 'at' vroeger ook altijd groente 'onder tafel'.

Heb het er verder een keer eens rustig met je ouders over, al is dat bij somige ouders helaas niet mogelijk, en draag andere ideeen aan. Soms helpt het ook als het anders wordt klaargemaakt zoals bloemkoolschotel van maggie...dan proef je nauwelijks bloemkool en de saus is heel erg lekker. Althans dat vindt ik.

Toegevoegd na 58 seconden:
Heel veel appelmoes of saus maakt soms ook nog wel eens wat goed aan smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer die bloemkool eens samen met iets anders. Eerst in de blender en dan met ketchup of zo.
Het is namelijk wel belangrijk dat je een gevarieerde voeding krijgt en niet alleen maar eet wat je zelf het lekkerste vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je neus dichtknijpt, proef je het nauwelijks. Je ouders vinden het er dan misschien raar uitzien, maar je krijgt wel je vitamientjes binnen dus klagen kunnen ze niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met groentesaus en dan prakken met de aardappels. dan is het heus wel lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het echt niet lekker vind lijkt het mij raar dat je door je ouders gedwongen zou worden bloemkool te eten.
Maar het kan dat ze de ernst ervan niet inzien. Heb je wel meer dingen die je absoluut niet lust? Er zijn vast ook wel dingen die je ouders absoluut niet lusten. Misschien kun je dat als argument gebruiken.

Je kunt bloemkool ook eens op een andere manier proberen. Misschien ligt het aan de bereidingswijze dat je het niet lekker vind.

Je kunt bloemkool ook roerbakken of verwerken in pasta of ovenschotels. Een curry met bloemkool is heel lekker en heeft geen typische bloemkool smaak.

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=385194

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=719518&rq=bloemkool

Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond bloemkool ook smerig toen ik jong was. Tot ik ontdekte dat het rauw prima te eten was, toen kreeg ik gewoon een stel roosjes als groente, en de rest van het gezin at gekookte bloemkool.
Misschien is dat een idee voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed of tot bagger gekookte bloemkool is ook al een wereld van verschil. Nederlandse of andere herkomst ook...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha..ja somige maken er snot van..echt te vies...en idd Nederladse bloemkool is het lekkerst. Als je Franse te lang kookt lust ik het ook niet.
Vraag of je broccoli mag eten in plaats van bloemkool. Dat is nog gezonder ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens bloemkooltaart of bloemkoolschotel of zo, ik haatte eerst goercettes en toen maakte me ma een keer coergettetaart en dat was wel lekker, en ook leuk om te maken.
anders probeer je het met een sausje alles is lekker met saus.
of je gebruik suiker, altijd goed!
succes en ik hoop op een reactie hoe het verder afgelopen is.
Groeten sjors
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens met pindasaus. Klinkt misschien ook vies, maar is een stuk lekkerder. Door de pindasaus proef je de smaak niet zo. Zo deden we dat vroeger thuis altijd. Nu ik volwassen ben eet ik geen bloemkool meer ;-).