Wat zijn rode bietenspruiten?

Overal in het nieuws hebben ze het opeens over rode bietenspruiten. Wat zijn dit voor groenten? bedoelen ze niet rode bieten en spruiten? ik snap het niet! en op google vind ik niks zinnigs over rode bietenspruiten.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.nu.nl/binnenland/2535724/ehec-nederlandse-bietenspruiten.html bijvoorbeeld!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dat zijn ontkiemde bietenzaden.
In dezelfde categorie vallen bijvoorbeeld net ontkiemde groentezaden als taugé, alfalfa en broccoli spruiten.
Ze worden in salades en groentesappen verwerkt en als garnering gebruikt. In veel Oosterse gerechten wordt taugé gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op http://www.kiemgroenten.nl/alle-soorten-kiemen kan je een overzicht vinden van alle kiemgroenten. De meest rode variant zijn de kiemen van rode biet. Als je googled op "rode bieten kiemen" i.p.v. "rode bieten spruiten" vind je ook meer info.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rode bietenspruiten zijn een kiemgroente,
net als tauge.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn Rode bietenspruiten! Heerlijk bij een salade...