Hebben ze bij gedroogde cranberries suiker toegevoegt?

Ik heb gehoord dat cranberries erg gezond zijn, maar geld dat ook voor gedroogde? Die zijn namelijk veel zoeter.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25.1K

Het beste antwoord

Ze worden wel gezoet:
Alle gedroogde cranberries die te koop zijn, zijn altijd iets gezoet. De manier waarop dit gebeurt kan verschillend zijn. Deze hele cranberries zijn wat duurder aangezien deze nauwkeurig in proportie met een klein beetje natuurlijke suikers worden gezoet. De goedkopere variant wordt langere tijd ondergedompeld in siroop van bijvoorbeeld bessen, pruimensiroop waardoor deze extra zoet en plakkerig zijn. Hoe meer de cranberries aan elkaar plakken hoe langer ze gesuikerd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok bedankt!0

Andere antwoorden (3)

Die zijn zoeter omdat ze minder water bevatten. Maar net zo gezond. Er wordt geen extra suiker toegevoegd, mist het expliciet vermeld staat op de verpakking.

Alle gedroogde fruit smaakt zoeter om deze reden. Ze bevatten dan ook iets meer natuurlijke suiker per 100 gram omdat er geen water (gewicht) meer inzit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah bedankt! Dat wilde ik even weten. Nu kan ik volop gedroogde cranberries eten!
Als je ze in de gewone handel koopt bevatten ze heel vaak suiker. Maar als het er niet op staat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gedroogde cranberries,hier op de Antillen wordt het merk Cranberries verkocht van Ocean Spray verkocht,bevatten altijd suiker omdat cranberries van nature erg zuur zijn.
Ik weet niet welk merk er in Nederland wordt verkocht maar in de link staat het gehalte aan suiker in de "craisins" van Ocean Spray. Per 40,5 gram is het aantal calorieën al 130.
Jammer want ze zijn erg lekker maar dan neem ik liever een eierkoek van Sonja die vult iets meer :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja idd jammer ik vond ze zo lekker en dacht dat ze calorirarm waren ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verkopen ze in Nederland een ander merk? Misschien zit daar minder suiker in......helaas zijn Cranberries niet light :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik koop altijd cranberry sap van ocean spray maar gedroogte van de markt. Ik denk dat ik ze ook van ocean spray kan kopen