Gelatine wordt onder andere gebruikt voor de productie van sommige soorten drop, snoep, pudding, mousses, taart, gebak, ijs, crème fraîche en veel light-producten.

Ik ken niet alle soorten ijs.
Niet de soorten met
en niet de soorten zonder gelatine.

Dus als je een pak ijs koopt, dan kijk je even op de ingrediëntenlijst.

Er komen wel steeds meer alternatieven (vegetarisch) voor gelatine.
Lees er hier meer over:

http://www.vegatopia.com/vega/producten/kant-en-klaar/9530
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je een hoorntje met 3 bolletjes koopt? Wil het ook graag weten!
itsme
12 jaar geleden
staat meestal aan de binnenkant van het hoorntje :-)

Andere antwoorden (2)

Ja(niet altijd), in sommige zit zelfs varkensgelatine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iel. net als in winegums :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is dan toch nog steeds gelatine??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja varkensgelatine is gelatine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik bedoel dat er niet altijd gelatine in zit maar als er wel in zit kan het ook varkensgelatine zijn.
Nee, het meeste (room)ijs bevat geen gelatine.
Wel veel andere verdikkingsmiddelen zoals johannesbroodpitmeel en guar.
Bij voorverpakt ijs kan je voor de zekerheid op de ingrediëntendeclaratie op de verpakking kijken.