Waarom hebben avocado's soms van binnen bruine plekken?

Komt dit misschien door vocht uit de pit, en kan je de avocado nog eten als hij van binnen bruine plekken heeft?
(en hoe herken je een rotte avocado, is dan de buitenkant zwart?)

Alvast dank,

Het beste antwoord

Mijn ervaring is, dat je de avocado dan iets te lang hebt bewaard. De bruine plekken kan je wegsnijden, en de groene rest opeten : de bruine plekken smaken muf...

De kleur van de buitenkant zegt niets over de rijpheid : die hele donkere, vaak met een soort 'pukkeltjes' als kippenvel zijn Hass-acocado's, een bepaalde soort avocado.
Alleen door voorzichtig knijpen kan je voelen, of de avocado rijp is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een zachte avocado hoeft niet rot te zijn, het scheelt ook welk soort je koopt. Na het schillen wordt hij snel bruin..wat citroensap er over heen....bij het schudden van de vrucht, kan je horen of de pit los zit, dit betekent dat hij rijp is...dan wel snel consumeren, anders wordt hij overrijp en krijgt een bruinige kleur, en niet lekker meer!