Is sushi altijd gemaakt van rauwe vis?

Zo nu en dan staat er bij ons thuis sushi op tafel. Vooral mijn vrouw is dol op sushi. Tijdens ons laatste diner vroegen wij ons af of sushi altijd rauw is. Mijn vrouw stemde volmondig ja, maar ik geloof dat er ook sushisoorten zijn waarvan de ingrediënten wel gegaard zijn. Kan iemand hier misschien duidelijkheid over geven?

5.4K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.thuisbezorgd.nl/blog/sushi-guide/
Alleen sashimi is altijd rauw. Alleen kun je bij sashimi weer de vraag stellen of dit echt sushi is.
Jouw vrouw heeft wel gelijk dat de meeste vis rauw verwerkt wordt in sushi. Maar, gebakken, gerookt, geflambeerd......zie je ook.
Wellicht dat jullie alleen sushi eten, bestellen met rauwe vis.

Antwoorden (1)

Neen.

Sushi hoeft niet eens met vis gemaakt te zijn, en de gebruikte vis is niet altijd rauw.

https://shabushabu.nl/ontrafelde-sushi-mythes/
Sushi wordt door de meeste mensen geassocieerd met vis, maar wat zij waarschijnlijk niet weten is dat sushi helemaal niet altijd uit vis bestaat. Tegenwoordig bestaan er namelijk genoeg sushivarianten die met andere ingrediënten bereid worden. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan diverse groenten, carpaccio, kip en ei.

https://nl.bccrwp.org/solution/cooked-vs-raw-sushi/
Sushivissen kunnen rauw zijn. Veel voorkomende soorten zeevruchteningrediënten in sushi die niet rauw zijn, zijn: krabsticks, unagi (eal), rivierkreeft, garnalen, gerookte zalm, kreeft en soft shell crab.

Sommige sushi-ingrediënten die rauw zijn, zijn: zalm, tonijn, witte tonijn, pittige tonijn, garnalen, zee-egel, viseitjes van spiering / vliegende vis / zalm (masago / tobiko / ikura), escoral, makreel, clam / oester, red snapper
3 jaar geleden
gvrox
3 jaar geleden
Ik wist niet dat pittige tonijn een ondersoort was :)
LeonardN
3 jaar geleden
:D Zwemt in de sambalzee.