Wat doen ze in wokrestaurants op je vlees?

Ik vroeg me af wat ze in wokrestaurants precies op je vlees doen. Ze doen er altijd sojasaus, bosui en nog geel spul op. Ik vind dit super lekker en wil het namaken. Ik heb alleen geen idee wat het gele spul is.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7.3K
Antoni
4 jaar geleden
Misschien is het honing? Dat vind ik op verschillende websites over wokken terug.
Antoni
4 jaar geleden
Is het gele spul vloeibaar, bestaat het uit stukjes van iets, is het een poeder of nog iets anders? Dat vraag ik me nu af. Ik zie op veel sites bijvoorbeeld ook gele paprika staan. Dat kan het natuurlijk ook zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Misschien iets van gember? Word veel gebruikt bij wokken en is lekker.
Amadea
4 jaar geleden
Uit welk land stamt dat wokrestaurant waar jij dat ziet, robindwrs? Geel spul is zo'n vage beschrijving dat wij echt niet kunnen raden wat daarmee bedoeld wordt. Zou je willen reageren?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Op zo’n plaat doen ze er altijd (rijkelijk) fijngehakte knoflook bij.
Dat wordt er op het einde aan toegevoegd.
Antoni
4 jaar geleden
Fijngehakte knoflook, @Simonsdochter, is dat geel?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Antoni, ja, bij de wok wel.
Ze zullen dat vast gehakt inkopen bij de groothandel. Denk dat het op olie staat.
Amadea
4 jaar geleden
Zie maar, Antini: https://www.orientalwebshop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/x700/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/i/fijngehakte-knoflook-41912.jpg
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hmm ik wist niet dat er gele knoflook uit een potje bestond. Dat zou het best kunnen zijn. Ze voegen het op het laatst toe en bakken het mee. Het heeft alleen niet zon sterke knoflook smaak... Ik heb het btw over van die wereldrestaurants
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ga er dan maar vanuit dat het knoflook is. Omdat het fijngehakt is, bewaard wordt in potten op (olie?), smaakt het idd niet meer als verse knoflook.
Ik laat het ook altijd erbij doen.
Bij ons moet je zeggen of je met of zonder wilt.
Doe ik thuis bijvoorbeeld een vers teentje erbij en krijg ik in het restaurant een flinke schep, is dat ene teentje thuis veel pittiger.
Succes met koken!

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat dit kerrie is. En wat ze er ook vaak bij doen tijdens het wokken is knoflook!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Teppanyaki plaat (bakplaat)?

-Sojasaus
-Wijn (soort van japanse sake)

letop.... verschilt bij verschillende restaurants.
- knoflook
Toegevoegd op 13 april 2020 01:38: tekst