De oprichter van de restaurantsite heet Iens Boswijk.

Toegevoegd na 7 minuten:
Toen Iens Boswijk in 1998 besloot om een restaurantgids voor Amsterdam samen te stellen, had ze al een culinaire achtergrond. Ze volgde kooklessen in Florence en Parijs en had al een aantal jaren een cateringbedrijf. In New York ontdekte ze de Zagat, een toegankelijke en niet snobistische restaurantgids. Ze besefte hoezeer ze dat miste in Nederland en zag een gat in de markt. Ze verzamelde zestig enthousiaste proevers en liet hen in een half jaar tijd 850 restaurants in Amsterdam bezoeken. Hun handgeschreven bevindingen vatte zij samen in wat de eerste IENS restaurantgids zou worden. Ze besefte meteen wat een grote rol internet zou gaan spelen bij de verdere ontwikkeling van dit concept en richtte enige tijd later de website iens.nl op. Met ruim 18.000 restaurants in de database is iens.nl niet alleen de meest complete restaurantgids van Nederland. De ruim 80.000 proevers die dagelijks hun reacties op iens.nl achterlaten vormen ook nog eens de grootste culinaire community van Nederland. In de nabije toekomst zullen op iens.be en iens.eu ook België en de grote Europese steden in de community worden opgenomen.

http://www.bol.com/nl/c/boeken/iens-boswijk/62501/index.html

Iens Boswijk is verantwoordelijk op de achtergrond, onder meer voor de PR als gezicht van Iens. "Haar functie wordt officieel chief Vision Officer.
Iens Boswijk blijft aandeelhouder voor ongeveer 20 procent, net als gewezen compagnon Simone Brummelhuis die ook terugtrad uit de directie van Iens. Ook de andere aandeelhouders, waaronder mediaman Harry de Winter, blijven betrokken bij Iens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
+ 1 voor je antwoord! Ik dacht dat het een afkorting was...