Is een subway broodje ongezond?

Het lijkt alsof die subway broodjes zo lekker gezond zijn: kip, veel groentes wn. Een sausje met weinig calorieën (deze laatste kun je kiezen). Maar is dit ook zo? Zijn deze broodjes gezond of ongezond?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
28.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
http://www.subway.nl/nl/voedingswaarden-tabel/beef
Je kunt hier de voedingswaarde van je broodje bekijken.
paulus811
9 jaar geleden
Subway gebruikt de allergoedkoopste ingrediënten. Dat zijn meestal niet de gezondste helaas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de foto onder het linkje van Ritsuka zie ik wit brood; daar zit weinig voedzaams in.
Volkoren is beter. Het bevat ook verzadid vet, waar je beter ook weinig van kan eten.
En redelijk wat zout. Maar er zitten ook wel een paar gezonde dingen op dat broodje; al is het er niet heel dik mee belegd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is dus niet 100% ongezond, maar ook niet het allergezondste dat er bestaat.
Ritsuka
9 jaar geleden
Je kunt het broodje kiezen, en het is maar 1 maaltijd die je (denk ik) niet al te vaak neemt. Dan zou ik mij er niet al te druk om maken, je word niet slank of dik van 1 maaltijd

Het beste antwoord

Jongvolwassenen eten bij de broodjeszaak Subway net zo slecht als bij hamburgerzaak McDonald's. Een onderzoek dat deze week in het Journal of Adolescent Health verschijnt laat zien dat het aantal gegeten calorieën bij de twee zaken nauwelijks verschilt.

De resultaten zijn opvallend, omdat Subway in het algemeen als een gezondere keuze wordt gezien. Een broodje met veel groente en een paar plakjes ham lijkt immers veel gezonder dan een hamburger met saus. Dit onderzoek laat zien dat het voor de gezondheid niet uitmaakt waar je heengaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op zich zijn de ingrediënten gezond. Maar vaak zit er veel vlees op, veel saus en het is ook veel brood. Dus qua calorieën zal het best aantikken, maar gezond is het wel. Het is in ieder geval beter dan een zak chips :).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je zo'n broodje af en toe eens eet als lunch, dan kan je niet stellen dat het ongezond is. Je kunt het niet beschouwen als "uit eten"- wat ik zie als maaltijd die het diner vervangt. Kies voor bruin brood en laat het sausje achterwege, dan heb je best een gezonde hap voor tussen de middag.
Amadea
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
wat bedoel je hier nu mee
Je kunt het niet beschouwen als "uit eten"- wat ik zie als maaltijd die het diner vervangt.
Amadea
9 jaar geleden
Wanneer wij uit eten gaan, dan gaat het ons om het avondeten. De vraag staat in de categorie "Uit eten". Een broodje van Subway volstaat niet als diner.
ronron1212
9 jaar geleden
voor sommige mensen is het dat wel.
Amadea
9 jaar geleden
Dat is voor die sommige mensen dan niet gezond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik 1 keer per week/1 keer per twee weken geen frietendag heb, maar een 'broodje subway dag'. Ja, dat is dan als avondeten (wel twee keer een klein broodje). Lijkt me toch gezonder dan 1 keer per week frieten eten;)
Ritsuka
9 jaar geleden
Als je dit jaar 1x in de week of 2 weken eet, heeft dit totaal geen etfect. Als jij verder gezond eet, kun je ook best af en toe frieten eten, dat maakt niks uit
Je kan het zo ongezond maken als je zelf wil. pak je een broodje met sla en andere groente dan is het gezond... pak je eentje met vlees en saus dan is het wat minder gezond
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Vlees is wel gezond.
Probleem is, dat er vaak nogal wat suiker door brood en saus wordt gemengd, zeker in de VS.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt ja.. maar in ieder vlees ziy zout en koolhydraten
tinus1969
9 jaar geleden
In vlees zitten geen koolhydraten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Correctie: Eiwitten.. maar die zijn tovg goed voor je
Ik denk niet ongezond, Alles bij Subway word vers gemaakt van broodjes tot aan de koekjes, als we eens naar de Macdonalds gaan kijken is daar het meeste ingevroren bewerkt voedsel, ik denk dat Subway wel de juiste oplossing is om aan je calorieën te denken!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus vers gemaakte koekjes zijn gezond? ;-) Goed om te weten...
Ritsuka
9 jaar geleden
Vers gemaakte appeltaart, lekker gezond met dat fruit
flyingcrow
9 jaar geleden
Ja Ritsuka, en omdat het zo lekker is,knapt je humeur ervan op,en ook dat is gezond!