Is elke week bij McDonalds eten ongezond?

1 keer inde week elke dag macdonalds eten lijkt mij ongezond, maar is dit het ook ?
Het is niet voor mij maar voor een kind van 5 die ik ken, eet elke zaterdag een happymeal , lijkt me ongezond maar ouders vinden t geen probleem.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.4K

Antwoorden (6)

Het ligt eraan wat je daar eet, en wat je verder aan beweging doet. Als jij je maximale hoeveelheid calorieën aanhoudt, dan hoeft het niet ongezond te zijn. Natuurlijk moet je niet elke dag 10 big macs eten...

Zie ook een stukje van nu.nl in de link:
http://www.nu.nl/opmerkelijk/3667579/man-valt-17-kilo-af-90-dagen-mcdonalds-eten.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat je dan de verkeerde vetten binnenkrijgt (transvet) is het minder gezond.
deze vetten hebben er soms wel 51 dagen voor nodig om te verbranden dus ga maar na
hoe slecht dat voor je is....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
waar heb je de bron die zegt dat transvetten 51 dagen nodig hebben om te verteren? zo lang blijft iets niet in je maag.
Reddie
10 jaar geleden
En hoe kom je er bij dat je daar verkeerde vetten eet?
Volslagen uit de lucht gegrepen.
Als je de rest van de week gezond en gevarieerd eet en voldoende beweegt, dan is dat niet ongezond. Meer dan 1 keer per week is een ander verhaal. Een stuk vet vlees, gedrenkt in vette jus, is ongezonder dan een hamburger. Ook zijn er bij mc Donalds salades verkrijgbaar, die niet de stempel ongezond hebben. Vroeger was mc Donalds onverstandig bezig met de bereiding van de maaltijden, tegenwoordig wordt hier beter over nagedacht.

Toegevoegd na 2 uur:
Zolang het kind nog voldoende beweegt en de rest van de week gevarieerd en gezond eet, is het daarvoor ook niet perse slecht. Wel vind ik dit voor ouders af te raden, omdat dikke kinderen veel vaker voorkomen dan vroeger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
moet je wel de salade zonder croutons, gefrituurde kip en saus nemen, dan zijn ze wel gezond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat valt ook wel mee, het fituurvet. Ook hieraan is gewerkt, dit is volledig plantaardig. Ik ben geen voorstander van mc Donalds, maar 1 keer per week daarmee breng je je lichaam echt geen schade toe.
De gemiddelde Nederlandse frituurpan in de huishoudens is viezer dan die in de mc Donalds.
http://www.mcdonalds.nl/node/101
SimonV
10 jaar geleden
Weer een prima antwoord! Plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beter over nagedacht.. maar nog lang niet goed genoeg om er geld aan uit te geven. Maarja, dat is mijn mening. Als je elke week naar de Mac gaat wil je dit natuurlijk niet horen / weten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga de laatste jaren nooit meer naar mc Donald, ook mijn kinderen zijn zelden daar naar toe geweest toen ze klein waren. 1 keer per week slecht eten is niet zo slecht, je krijgt daar niets van. Mc Donalds gaat goed om met de hygiëne regels, let op het vet, gebruikt (voor zover is weet) goed vlees.
De hamburgers zijn van 100% rundvlees, de broodjes zijn hetzelfde recept als witte bolletjes (hoe ze zo sponzig worden is mij een raadsel), mits je de rest van de week gezond eet en voldoende beweegt, kan je lijf dat wel hebben, alhoewel de kinderen van nu, vaak veel te weinig bewegen en de gemakkelijke maaltijden te veel over de toonbank vliegen. Ik denk niet dat mc Donalds slechter is, dan een pasta gemaakt van gehakt en saus uit een pakje of pot, waar geen of weinig groenten aan worden toegevoegd.
BIG TASTY MET BACON
bevat 890kcal, dat is 45% van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) energie voor een volwassen persoon.

FRANSE FRIETJES (MEDIUM)
bevat 340kcal, dat is 17% van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) energie voor een volwassen persoon.

SIDE SALAD
bevat 55kcal, dat is 3% van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) energie voor een volwassen persoon.

Een keer per week kan wel, maar er blijft die dag weinig voor extra over. { 700 k Cal. ]
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het gaat over elke week frietjes bij de MacDonalds lijkt dit me alleszinds geen goed idee. Afgezien van het hoge calorie-gehalte blijkt uit onderstaand artikel dat de samenstelling van de frietjes geen goede reputatie hebben... http://www.care2.com/greenliving/shocking-ingredients-in-mcdonalds-french-fries.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
McDonalds is altijd ongezond, zelfs in de salades daar zit wat suiker verwerkt. Dus beter kook je gewoon iets zelf met verse groenten i.p.v. geld uit te geven aan fabrieksvoer.. maar mocht je anders thuis ook fast food gaan eten (als Domino's pizza met ontiegelijk veel zout of zo) dan maakt een keer in de week daar eten weer niet zo veel uit. En ja, wat is ongezond eigenlijk? De mens kan altijd gezonder leven.