Ze doen dit waarschijnlijk om een klantenkring op te bouwen en gaan ook uit van het feit dat de meeste mensen meer bestellen dan 1 pizza. Vaak komen daar nog wel wat schotels bij of iets dergelijks. Ik moet er bij zeggen dat de meeste ondernemers bij bedragen onder 10 euro bezorgingskosten rekenen (of niet leveren). Dat iemand het voor 5 euro doet is dan ook wel bijzonder.

Toegevoegd na 8 minuten:
Pizza margherita is trouwens een heel simpele pizza en daar zal heus nog wel een beetje winst op gemaakt worden. Ik schat dat de kosten om het te maken ongeveer 2-3 euro zal zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kosten van pizza maken zijn laag.
Gebruiken mindere kwaliteit ingredienten.
Verdienen het meest op kwantiteit en op de extras zoals drankjes.
Goedkoop personeel, jong.
Geen A-locatie winkel en dure marketing/sponsoring.
Zijn onderdeel van groot bedrijf dus voor minder inkopen.
Of het is gewoon een front voor criminele organisatie :) Witwassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou ook kunnen stellen dat de duurdere pizzahuizen veel te veel vragen.
Als je een pizza berekend aan de prijzen die je bij een supermarkt betaald voor de ingridienten dan is dat niet mogelijk. De grondstoffen worden dan in het groot verkocht waardoor het allemaal veel goedkoper is.
Om een vb te geven een kop koffie die je in een zaak drinkt kost aan grondstoffen ongeveer, 30 cent zeer ruim genomen en ze worden verkocht voor twee euro en meer.
Je hebt ook zaken die met minder winst tevreden zijn.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoeveel pizzas worden er aangegeven aan de belastingen,
30 cent voor de koffie is ook met het maken en andere kosten,
Horeca verdiend zijn geld met zwart of grijs werk en zij die dit ontkennen zijn de ergste