Dat mag je zelf bepalen. Kies uit de volgende 17 maar houd wel deze volgorde aan:

Om de volgorde van een reeks gerechten samen te stellen tot één maaltijd, kan gebruik gemaakt worden van het klassieke 17-gangen schema.
Een aperitief of een amuse wordt niet meegerekend als gang in een menu.

Koud voorgerecht
Soep
Warm voorgerecht
Visschotel
Vleesschotel
Warm tussengerecht
Koud tussengerecht
Groenteschotel
IJsdrank
Warm gebraad (Wild of gevogelte)
Koud gebraad (Wild of gevogelte)
Kaas
Warm zoet nagerecht
Koud zoet nagerecht
IJs
Gebak
Fruit

Met koffie kan er afgesloten worden. Dit wordt echter niet als gang gezien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom nu weer een min? Er is GEEN vastgestelde volgorde van een 6 gangendiner. Je kunt het zelf samenstellen als je bovenstaande volgorde aanhoudt, dus geen ijs voor de soep (als je het tenminste goed wil doen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antwoord is gewoon goed. +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Keesvi, je gaat altijd zo aan jezelf twijfelen als jij (en degene met precies hetzelfde antwoord na je) binnen 3 min nadat de vraag gesteld is een min hebt. Soms zie je een deel van de vraag over het hoofd maar zet dat dan even in je reactie denk ik dan... of jaloers dat ze niet snel genoeg waren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt een min-naar Pelle. Lekker laten gaan zolang diegene niet met een motivatie komt - in dat geval denk ik toch meestal dat het aan andere dingen ligt dan 'slecht dan wel incompleet antwoord', 'geen antwoord op de vraag' of 'al lang hiervoor als antwoord gegeven'.
Geldt hier allemaal niet, dus de min is vaag.
Plus erbij in elk geval, het antwoord is gewoon goed.
Dat kan heel erg verschillen en kan/mag de gastheer of vrouw zelf samenstellen.

Om de volgorde van een reeks gerechten samen te stellen tot één maaltijd, kan gebruik gemaakt worden van het klassieke 17-gangen schema.
Een aperitief of een amuse wordt niet meegerekend als gang in een menu.

Koud voorgerecht
Soep
Warm voorgerecht
Visschotel
Vleesschotel
Warm tussengerecht
Koud tussengerecht
Groenteschotel
IJsdrank
Warm gebraad (Wild of gevogelte)
Koud gebraad (Wild of gevogelte)
Kaas
Warm zoet nagerecht
Koud zoet nagerecht
IJs
Gebak
Fruit

Met koffie kan er afgesloten worden. Dit wordt echter niet als gang gezien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'n 6 gangen diner bestaat uit een opbouw naar het hoofdgerecht en een afbouw tot de koffie daarna.

Tot de opbouw behoren de warme of koude voorgerechten zoals soepen, kleine vleesgerechtjes, salades, vis en zeevis, warme of koude tussengerechtjes, snacks en gevogelte gerechtjes aangeboden in 2 tot 3 rondes (gangen).

Het hoofdgerecht is een keuze uit vlees, vis of gevogelte en vegetarische specialiteiten geserveerd met diverse bijgerechten.
(Groenten, aardappels, puree, frites, salade)

Met een of meerdere nagerechten wordt het diner afgesloten.
Hieronder vallen meestal kaas schotels, zoete nagerechten, gebak, ijs, sorbets die als gang worden aangeboden. Bijvoorbeeld eerst kaas, daarna 'n gang gebak of ijs.

Koffie kan dan daarna maar dat is geen gang apart en wordt niet tot het gangenmenu gerekend.
Ook de drankjes vooraf, tijdens en daarna horen niet bij de gangen.

Krijg er nog trek in ook :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja Beer, wanneer ga je dit voor ons maken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle, Als jij dan de ingrediënten koopt en hierheen brengt dan zorg ik daarmee voor de grootste culinaire mislukking die je ooit hebt meegemaakt. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha!!! Hmm ik ga toch maar zelf koken nu: gebakken aardappeltje, salade en kiprollade met monatoetje toe ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat zijn maar TWEE gangen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Salurrppppp, doe voor mij ook maar. Ik vertrouw je wel. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, gut wat een vertrouwen!
Het verschilt heel erg:
Een traditioneel diner, of het nu lichte of zwaardere gerechten zijn, bestaat uit de volgende gangen:
1.Voorgerecht, meestal een koud gerecht zoals een amuse
2.Soep
3.Tussengerecht
4.Hoofdgerecht
5.(Kaas, afhankelijk van de wijn)
6.Nagerecht
7.(Kaas, afhankelijk van de wijn)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen bestaat een 6 gangendiner uit;
Een koud voorgerecht,
Amuse,
Een soep,
Twee warme gerechten,
en een dessert.

Toegevoegd na 14 minuten:
Het kan bijv. zijn;

Amuse vooraf.
Voorgerecht; paté of salade.
Lichte soep of bouillon,
Hoofdgerecht; vleesgerecht met bijgerechten.
Dessert amuse,
Dessert,
amc