Hoe kan ik het beste mijn Chinees afhaal eten van gisteren opwarmen?

Zelf denk ik dat opbakken het lekkerste is maar moet ik dan alles bij elkaar gooien of de saus (babi pangang) en de bami apart opwarmen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
159.4K
Amadea
12 jaar geleden
Roerbakken in een wok met extra verse groente eraan toegevoegd. De saus in apart pannetje opwarmen (of in een magnetronschaaltje).

Het beste antwoord

Wij doen alles onder elkaar als we klaar zijn met eten. De dag erna is het dan nog lekkerder want dan is alles "ingtrokken". En daarna gewoon in de pan of de magnetron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van te voren al onder elkaar mengen, inderdaad het lekkerste!

Andere antwoorden (9)

Je kunt gerust alles mengen en dan opbakken,maar wel steeds omhutselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de pan opbakken is het lekkerste. In de magnetron kan het wat taai worden.

Je kunt het los verwarmen maar ook samen. Het is maar net wat je zelf lekker vindt. Voor een persoon gooi ik het zelf vaak al bij elkaar in de pan want uiteindelijk eet je het toch samen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even apart is lekkerder! Eet smakelijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon de plastic bakjes waar het in zit in de magnetron doen. Elke keer 1-2 minuten, even doorroeren en temperatuur checken.

Toegevoegd na 1 uur:
Mensen, de witte bakjes met doorzichtig deksel kunnen gewoon in de magnetron hoor. Het staat op de onderkant van het bakje, magnetron-, vaatwasser- en diepvriesbestendig.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Min is niet van mij.. maar lang niet al die bakjes kunnen tegen de magnetron.. heb eebs gehad dat ze 'smolten' en inzakten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste witte bakjes van de Chinees kunnen wel 2 minuten in de magnetron en dan is het eten zeker warm anders na minuut even omscheppen.. Hebben nooit anders gedaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk verschilt dit dan.. want wij hebben dus wel eebs bakjes gehad die al snel smolten.
Ritsuka
12 jaar geleden
Mensen, de witte bakjes met doorzichtig deksel kunnen gewoon in de magnetron hoor. Het staat op de onderkant van het bakje, magnetron-, vaatwasser- en diepvriesbestendig. Sommige restaurants miscchien niet, maar de meeste wel hoor.
Je kunt hey zonder bezwaar bij elkaar doen. Het smaakt er niets minder om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwege het vochtgehalte en de manier waarop het eten is klaargemaakt, kun je het beste alles door elkaar mengen en afgedekt - maar NIET in de originele verpakking ! - opwarmen in de magnetron. Niet op de hoogste stand ; gewoon wat langer op half vermogen en tussendoor een paar keer roeren.

Heb je geen magnetron, dan kun je de bami opbakken en het vlees en de saus in een pannetje verwarmen. In de oven droogt het vermoedelijk wat teveel uit.

Natuurlijk kun je ook gewoon alles door elkaar gooien en opbakken. Niet op te hoge temperatuur ; het hoeft eigenlijk alleen maar weer warm te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het simpelst is: de saus even apart houden. De rest in de wok opwarmen, blijf erbij en roeren...
Als het warm is, opscheppen in een diep bord, de (koude) saus erover heen gieten en nog even 2 min. in de magnetron. Even omroeren en klaar !

Eet smakelijk...

Toegevoegd na 2 uur:
Wat ik er erg lekker bij vind, is bijvoorbeeld een schaaltje stukjes/plakken frisse komkommer i.p.v. een schaal gezonde sla (te bewerkelijk soms) en als je iets meer tijd hebt een rode of groene paprika in stukjes. Ter afwisseling is dat lekker fris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan wel en als je dat wilt doen : prima, maar 'het oog wil ook wat' en als je alles door elkaar doet wordt het een 'zooitje', terwijl het er 'smakelijker' uitziet als je de saus bovenop doet. Dat is alles !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn Babi Pangang zit een vrij dunne saus en de satésaus is al apart in een beker, dus dat maakt het minder lastig, dat wel.
Inderdaad ja voor eigen gebruik is minder erg. En toch, na een tijdje wil je dat het er ook lekker uitziet.
Op een bord en dan magnetronfolie erover. 6 minuten in de magnetron. Let erop dat het bord heet is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste manier om Chinees afhaal eten van gisteren op te warmen is door het op te warmen in een pan op laag vuur, of in de oven op een lage temperatuur (zo'n 150-175°C). Voeg eventueel een beetje water of olie toe om het vochtig te houden en voorkom oververhitting, anders neemt de smaak en textuur af. Opwarmen in de magnetron is een sneller, maar resulteert vaak in een verlies aan smaak en textuur.
een jaar geleden