Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn er in nederland restaurants waar je zelf de wijn mag meebrengen?

in canada kan dit bijna overal. je kan op die manier een wijn van zeer hoge kwaliteit drinken en in het restaurant betaal je gewoon de prijs van de goedkoopste fles.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat kan overal, alleen betaal je voor elke fles die er wordt opgemaakt de prijs van een fles huiswijn.

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik werk al meer als 10 jaar in de horeca, en bij elk bedrijf waar ik gewerkt heb is dit mogelijk. Misschien denk je dit omdat je het nooit gedaan hebt, vraag maar eens als je uit eten gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, in Nederland is dit niet gebruikelijk. Hier is het zelfs zo dat in restaurants het adagio geldt : ze eten je arm, maar ze drinken je rijk. Ofwel : op drank zit de meeste omzet.

In Duitsland heb je iets omgekeerds (in sommige Bundeslanden) met de Biergarten : daar mag je je eigen eten meenemen, als jet het bier / de drank maar daar koopt. In de praktijk zie je dat echter niet zo heel veel meer, hooguit nog bij grote gezelschappen die een feest vieren in een Biergarten.

In Nederland zijn beide constructies ondenkbar ; daar betaal je in sommige restaurants zelfs nog voor de wc ;-)
Maar als je wel iets betaald dat zij hebben, zou je bij een restaurant wellicht kunnen overleggen wat de mogelijkheden zijn. Hebben ze zelf echter OOK een goede wijn, dan geef ik je erg weinig kans.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb één restaurant kunnen vinden waar het inmiddels tot de standaard mogelijkheden behoort. Uiteraard zit daar een bijpassend prijskaartje bij ; je hebt er niet voor 8,50 een daghap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden