Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je istanbul ook westers eten zoals biefstuk en pizza?

We willen daar graag naartoe cour een stedentrip maar lusten vrij weinig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pizza komt eigenlijk uit Turkije.
Turks eten is wel lekker, je zou het eens moeten proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zucht.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kort antwoord: ja, geen enkel probleem.

Er zijn bakkers waar je brood kunt kopen dat vrijwel hetzelfde is als ons brood. In de winkeltjes, zelfs in minisupermarktjes, kun je "onze" jam, chocopasta en ander broodbeleg kopen.

Voor de warme maaltijd zijn er voldoende pizzeria's, McDonalds', en restaurantjes in alle smaken: Italiaans, Frans, wereldkeuken, noem maar op.

Naar gekookte piepers zul je misschien echt moeten zoeken, maar alles wat rijst of deegwaren (noedels) bevat met wat gekookte of gegrilde groenten erbij en een lap vlees, gevogelte of vis, is ruimschoots voorhanden.

Bron:
Ik heb vorig jaar zelf door Istanbul rondgelopen.

Toegevoegd na 2 minuten:
 
Maar wees vooral niet bang het experiment eens aan te gaan. Ik ben ook wel eens aan een miniscuul tafeltje langs de straatkant gaan zitten. Oma kookte, dochter (ook al in de 50) bediende. De taal was een probleem, dus de bestelling kwam neer op "doe maar wat".

Resultaat: lekkere groentensoep, daarna een hoofdmaaltijd van rijst met diverse groenten en gestoofd rundvlees, en als toetje een groot bord druiven.

Traditioneel Turks eten is helemaal zo gek nog niet.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je laten verrassen is altijd een aanrader !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Istanbul is een moderne stad waar veel toeristen komen, ze hebben daar verschillende restaurants waar je pizza en steak kunt eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor. Alles is er. Van de Mac tot KFC.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan van alles eten daar! Ik raad "iskender" aan, het is een Turkse gerecht met veel lekkers!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Jaaa, dat heb ik daar ook voor het eerst geprobeerd - lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk om te horen! Ik ben zelf Turks. Ik heb het hier in Rotterdam ook weleens gegeten, maar smaakte niet echt lekker :( maarja, pizza smaakt ook veel lekkerder in Italië, denk dat het eten waar het vandaan komt ook wel altijd lekkerder is dan ergens anders.. Haha ik denk ook, dat t Hollandse stamppot in Turkije niet zo lekker zou zijn als hier in Nederland :)
Cryofiel
12 jaar geleden
Ook in Turkije vond ik het de ene keer lekkerder dan de andere keer. Het was nooit slecht, dus altijd wel lekker, maar op sommige plekken was het op één of andere manier lekkerder dan elders. De lekkerste iskender heb ik gegeten in Kayseri.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf iskender nooit in kayseri gegeten, maar hoor heel vaak van bekenden, dat als ik een goed en lekker iskender wil eten, dat ik dan naar kayseri moet :) hier in Rotterdam, in Turkse restaurants zijn ze niet zo lekker als in Turkije. Ik ga van de week een ander restaurant proberen, ben wel benieuwd :)
ja zeker en ook de turkse variant van de pizza "turkse pizza"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding