hoe kan ik het gas van een butagasstel doseren ?

ik heb een buta-gasstel, ik kan heel moeilijk het gas kleinzetten als ik iets wil laten stoven.Het gas heeft op de kleinste stand toch nog veel kracht, heel erg lastig is dit bij het koken. Ook nog bij gebruik van een sudderplaatje is het gas te sterk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

eventueel de gaskraan wat meer toedraaien zodat er wat minder druk op de leiding zit
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

wij koken ook op butagas, misschien is je gasverdeler aan vervanging toe, dat hebben we ook laatst gehad..
of anders de schroef iets dichter draaien bij de gasfles..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het reduceerventiel verlaagt de druk die in de gasfles heerst naar een vaste druk die jouw gasstel nodig heeft. Deze ventielen zijn er met verschillende specificaties. Kontroleer dus eens of je de juiste hebt gemonteerd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens of de drukregelaar wel de goede is.
30 of 50 Mbar. als dat wel de goede is zul je je gaskranen en sproeiers en pitten moeten schoonmaken of vervangen.
Pas wel op! met gas spelen is en blijft gevaarlijk.