Wat zijn lekkere borrelhapjes om te maken voor een verjaardag?

Ik wil lekkere hapjes maken voor a.s. zaterdag dan de afgezaagde blokjes kaas en worst (kan ook lekker zijn) wie heeft er leuke ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.6K

Het beste antwoord

Ik heb ze vorige week nog gemaakt:
Gevulde papadaums! (zoete pepertjes).
Je koop ze in een pot bij de supermarkt.
Uitlekken, droogdeppen en vullen met roomkaas (zonder smaakje).
Geheid een succesnummer: De smaak is heel verassend en je zal zien dat je visite er niet vanaf kan blijven.
Bij mij is zo'n schaal altijd binnen no time leeg.
Je kunt ze ook kant en klaar kopen bij de delicatesse afdeling (of winkel), maar dan zijn ze een stuk duurder, en toch minder lekker vind ik zelf.

Wat ik ook wel eens maak zijn gevulde dadels: Dadels doormidden snijden, aan beide binnenzijden wat roomkaas smeren, er een halve walnoot tussen doen en weer op elkaar drukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker is om er dan nog een plakje katenspek omheen te doen.
Rieneke1
13 jaar geleden
jummie, +

Andere antwoorden (17)

kleine gehaktballetjes, al dan niet met warme sate saus
mini loempiatjes
Geitenkaas in ham
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kippen vleugeltjes (kan je kant en klaar kopen) opwarmen en klaar.
Stokjes sate
Stokbrood met lekkere zelfgemaakte kuidenboter
Olijven
Bowl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf popcorn maken, zoet en zout. Kaas met bolletje gember, bitterballen, vlammetjes, komkommer dippen in pindasaus (beetje ouderwets maar toch lekker), leverworst,salade met stokbrood. Wat is een leuk idee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laatst heb ik de ouderwetse 'spiesjes' gemaakt met worst, kaas, fruit (meloen) augurk, uitje etc... Een halve meloen gebruikt en deze ingewikkeld met folie en daar de spiesjes ingeprikt. Was een daverend succes!!

Andere tip: Tortillas vullen met wat vis of smeerkaas. beetje groen er tussen, oprollen en in kleine stukjes snijden... snel, gemakkelijk en vooral: LEKKER!!

Succes!!

Toegevoegd na 1 minuut:
smeerkaas in de vorm van paturain monchou oid...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sushi, gebakken garnalen, kleine wraps ingerold met kruidenkaas en gerookte zalm (heel lekker)! Daarnaast zijn loempiaatjes idd ook erg lekker. Je hebt tegenwoordig ook van die mini pizza's. Hangt vooral ook af van het aantal gasten en de moeite die je er in wilt stoppen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mini pizza's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wraps beleggen met zalm en boursin
oprollen en dan opsnijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stukjes kip in een plakje ontbijtspek gerold en dan bakken.
Lekker met satesaus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is of je zelf wat wilt maken of het liefste zo min mogelijk werk? Voor minder werk kun je bijvoorbeeld om een aziatisch tintje te geven aan je feest mini loempia's kopen bij de toko. Deze heb je in allerlei soorten, met garnalen, vegetarisch, met kip met vlees. En ze zijn echt SPOT goedkoop. Als je een doos haalt waar 40 stuks inzitten ben je denk ik zo'n 4 a 5 euro kwijt (en dan heb je garnalen, vegetarisch is NOG goedkoper.) En je kunt ook Dim Sum kopen zoals Sieuw Mai (1ste plaatje)... ook ff in de friteur en klaar is kees. En Ha Gau (2de plaatje), witte garnalen dumplings. Die kun je weer stomen. Zo heb je heel snel iets aparts in elkaar getoverd. Ohw ja, je kunt dan ook zoete chilisaus erbij kopen bij de toko.

Groetjes Peanutz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 blikje partycroissants (24 minicroissants) openen en de croissants lossnijden. Besmeren met rode pesto, oprollen en ca. 7 min.in de oven. heel makkelijk en erg lekker bij de borrel.

Het is ook heerlijk om kleine rijpe vijgen in Ardennerham te wikkelen, vast steken met een prikker en een streep mayonaise uit de tube over de vijgen te spuiten.

Snijd dadels in, haal de pit eruit en vul ze met glad geroerde kruidenroomkaas.Druk ze licht aan en rol ze in een ½ plakje ontbijtspek. Maal er wat peper over en laat ze ca. 8 min. in de oven bakken op bakpapier in een ovenschaal. Voorverwarmde oven op 200 graden C.
Serveer ze naast olijven, gerookte amandelen en kaasblokjes.

Laat 1 bl. tonijn ( 200 gr)uitlekken, prak er met een vork 3 el. zure room, 2 el.ketchup, stukjes olijf en kappertjes
door. Kruid met Italiaanse kruiden en versgemalen peper.
Smeer dit op sneetjes (warm) ciabatta brood. Ook op toastjes is dit erg lekker.

Maak een lekkere kaascreme van; 100 gr.Mon Chou die je
met 1 el. ketchp opklopt. Klop er daarna 200 gr. geraspte oude kaas en 1 uitgeperst t. knoflook door.Schep de kaascreme in een spuitzzak met kartelmond en bewaar in de koelkast tot gebruik.
Deze creme spuit je in stukjes bleekselderij, in soesjes, in uitgeholde kerstomaatjes, in snackcups of in dikke plakken komkommer waar je met een klein lepeltje wat vruchtvlees uit het midden gehaald hebt. In deze holte spuit je de creme en strooi er dan wat paprikapoeder op.
.
Meng een pakje Mon Chou met een fijngesnipperd uitje.
Smeer dit op plakjes katenspek of ham en rol ze op. Snijd het een keer doormidden als je het met ham hebt gemaakt.
amc
13 jaar geleden
Plakken ham besmeren met roomkaas. Oprollen en door tweeën snijden. Op iedere rolletje een augurkje vastprikken met een cocktailprikker. Erg lekker, zijn altijd zo op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je er echt wat werk aan besteden? Dan komen er hier een paar: gevulde kers-tomaatjes (met eier- of selderie- salade, peer uit blik vullen met een mengsel van blauwaderkaas -smeuïg gemaakt- met room. Diverse "afwijkende dipsauzen" waar je dan stokbrood bij kan geven en stukjes/reepjes rauwe groenten (gele paprika, wortel, komkommer, kleine bloemkoolroosjes). Met afwijkende dipsauzen bedoel ik bijvoorbeeld -zelfgemaakte, want die uit een potje is "getver"- guacamole, kerrie/mango saus, tzaziki, kruidenroomkaas (boursin of paturain of zoiets) met gemberstroop mengen. Guacamole: 2 grote rijpe avocado's schoonmaken + pureren met citroensap; een middelgrote tomaat schoonmaken ( =vel eraf - ff in heet water- zaadjes+nat eruit) en in kleine blokjes snijden. De avocado puree op smaak maken met knoflook(bij voorkeur uiit de knijper of anders poeder), komijnpoeder, zout, peper en de kleine tomaatblokjes er op het laatst door scheppen. Koel wegzetten tot gebruik. Kerrie/Mango-saus: Mayonaise met wat kerriepoeder en een beetje knoflookpoeder aanmaken en er het heel klein gesneden vrucht vlees van een mango doorheen doen of een flinke scheut uit een flesje mango-chutney doorheen mengen. In het laatste geval kun je de kerrie en de knoflook (bijna) geheel achterwege laten want dat spul in die fles is al gekruid.
Wil je het minder vet, kun je i.p.v. Mayo ook griekse yoghurt gebruiken. Tzaziki kun je gewoon in potjes kopen, die is wel smakelijk. Recepten voor zelf maken staan overal op internet. Voor de niet vegetariërs (toch altijd nog de meesten.....) kun je kippenlevertjes met ontbijtspek omwikkelen en gaar bakken in een diepe koekenpan (eerst even op hoog vuur om het spek krokant te krijgen) dan lager zetten om de levertjes gaar te maken. Kleine asperges uit een potje omwikkelen met een plakje ham. Augurkje omwikkelen met een plakje salami of boterhamworst. Voor de visliefhebbers: Tonijn uit blik klijnmaken met een vork mengen met mayo (of halva-) naise een klein gesneden (klein) uitje, wat peper en zouten wat paprikapoeder. Makkelijk en erg lekker is ook de kant en klaar gekochte scharrel-eier salade van AH. (Ander merk kan ook natuurlijk, maar die vind ik vaak te zurig smaken) Ik kan nog wel doorgaan tot kerstmis......mocht je nog meer willen weten dan reageer maar. Succes, enne....alvast: Hartelijk gefeliciteerd!!

Toegevoegd na 2 minuten:
oeioeioei........... kleinmaken die tonijn en niet klijnmaken uiteraard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel en erg lekker. Bladerdeeg in 4en snijden en dan een mini knakwordt erin rollen. 15 minuutjes in de oven en viola heerlijk warm hapje. kan ook met geraspte kaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de hema hebben ze mini saucijzenbroodjes, satehapjes en kaashapjes! die hoef je alleen maar even op te warmen in de oven, gegarandeerd lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chocola doet het altijd goed, Kaas ook trouwens, denk maar eens, aan kaasstokjes, enz..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor allerlei lekkere hapjes moet je eens kijken op www.wezooz.be daar staan onder recepten hele lekkere en makkelijke dingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-ik mis het grootste succesnummer, namelijk gevulde eieren. ik vind het altijd het lekkerste de dooiers te mengen met zout, peper, peterselie een beetje mayonaise, heel klein beetje mosterd en een beetje ketchup. Na opstijven en vlak voor serveren bestrooien met paprikapoeder of pittige paprikapoeder.
-Ook erg lekker is een zelfgemaakte zalmsalade voor op een toastje. blikje zalm, beetje peterselie, zout, peper, fijngesneden ui en mayonaise.
-Daarnaast is het lekker een pakje monchou te mengen met een fijngesneden uitje. Een lepeltje van dit mengsel op een plakje bacon en pakketjes rollen.
-Als laatste: het vlees van een (hele) makreel op toastjes.