wat kan ik doen met chocoladebrokstukken die ik over heb?

Opeten natuurlijk, maar verwerking in gerechten of versnaperingen hebben jullie goede ideeen?

Toegevoegd na 6 dagen:
Allemaal hartstikke bedankt voor de goede tips!

13 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Het beste antwoord

Inderdaad, chocolade smelten, in ijsblokjesbakjes doen en er bv hazelnoten of walnoten in stoppen, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
dan heb je bonbons!bedankt!

Andere antwoorden (12)

ja de chocolade smelten en dan lekker over ijs..of fruit..of over soesjes ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het door een cake doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan de brokken au bain marie smelten, met een scheutje sinaasappelsap en een scheutje cointreau er in.
hier kan je dan stukjes fruit in dopen.
een overheerlijk toetje!
13 jaar geleden
smelten en een chocoladefontein maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chocoladebrokken

Ingredienten:
225 gram pure chocolade
20 gram boter
120 gram kokosmakronen
40 gram gedroogde abrikozen

Bereidingswijze voor Chocoladebrokken:

Smelt de chocolade au bain marie. Bekleed een cakevorm met plasticfolie. Breek de kokosmakronen in stukjes en hak de abrikozen grof. Schep de makronen en abrikozen door de chocolade. Verdeel het chocolademengsel in de cakevorm. Laat het afgedekt 2 uur in de ijskast opstijven. Snijd het blok in stukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raspen boven je vla of yoghurt of vruchtensalade.
Heel langs smelten in een pannetje, niet te lang! En dan de gesmolten chocola over fruit of een koekje/cake schenken.
Appelflappen maken en geraspte choco erbij doen.
Van die eigen gemaakte croissante (van die rolletjes in blik) en dan stukjes of geraspte chocola er tussen.
Raspen boven je koffie/cappuccino.

Toegevoegd na 6 dagen:
langs = langszaam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heerlijk toetje maken;

Doe in een blender of keukenmachine 1 zakje vanillesuiker,
1 gepasteuriseerd ei, 2 el. cacaopoeder,2 el. suiker, 3 el.
zachte roomboter en mix dit een aantal keren met de pulse knop.
Doe in een klein pannetje 1 kopje volle melk, 1 bakje slagroom en de stukken chocolade. Verwarm dit tot er belletjes komen. Doe deze melk dan bij de rest in de blender, deksel erop en mix nog een aantal seconden.
Verdeel de mousse over een aantal coupes/schaaltjes, zet in de koelkast en laat enkele uren hierin staan. Je kunt het ook de dag ervoor al maken. Bij opdienen een toefje slagroom en evtl. chocodecoratie erop.
amc
13 jaar geleden
Smelten, en dan fruit (aardbeien, partjes mandarijn, kiwi, banaan) erin dopen, dan heb je heerlijke bonbonnetjes (aan een satéprikker steken).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak lekkere TRUFFELS!!!

Nodig:
•50 mililiter slagroom
•225 gram pure chocolade
•zes eetlepels zachte boter
•cacao

Doe de slagroom in een steelpannetje en breng dat aan de kook. Zet, als de slagroom kookt, het vuur uit en meng voorzichtig de chocolade en boter door de warme slagroom. Roer net zo lang totdat je geen chocolade meer ziet, zet desnoods het pannetje nog even op het vuur. Schenk het mengsel nu in een glazen schaal en zet deze twee uur lang in de ijskast.

Hierna pak je een bord waar je wat cacao op strooit. Pak een beetje van het koude mengsel, vorm hier een balletje van en rol hem door de cacao. Doe dit net zo lang, totdat het hele mengsel op is. Stop ze in een mooi doosje en klaar zijn je zelfgemaakte truffels!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mmmmmm het water loopt me in de mond, +
op de site www.letscookit.tv staan diverse filmpjes met creatieve ideeen wat je met chocolade kunt doen. Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi ja er zijn al veel antwoorden gegeven maar smelten en dan over vanille ijs doen of wat ook lekker is op een pannekoek
varieren dat moet je toch kunnen
veel plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de AH (maar waarschijnlijk ook wel bij andere winkels) heb je van die rollen met croissantdeeg. Croissantjes ervan maken, en er dan wat chocola in rollen is echt heerlijk.