Hoe maak je (gepofte) kastanjes het snelst, makkelijkst en lekkerst klaar?

eten, kastanjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
11.4K

Het beste antwoord

Mijn man legt ze gewoon in de koekenpan, op een hoog vuur, klein beetje vet erin. De kastanje wat ingesneden.

Heel lekker. Ik eet er altijd maar een paar. Maar hij is er dol op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ik proberen, wist niet dat het ook zo makkelijk kon. Bedankt!

Andere antwoorden (7)

Als je een open haard hebt, leg je ze tussen het as en laat ze ongeveer een kwartier poffen.

In de oven op de heetste stand mét de grill aan, ongeveer een half uur. Wel af en toe omschudden.

Toegevoegd na 26 seconden:
In de openhaard wel tussen het hete as leggen dan he ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wassen ..inkepen met een mesje zeg maar een kruisje erin..
dan oven op 150 gr en dan op de bakplaat de kastanjes een beetje nat maken en dan in de oven ..af en toe kijken en wanneer de kastanjes open gaan staan zijn ze gaar....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen haard of oven hebt, kun je ze toch poffen mits je een gasfornuis hebt.
Je snijdt bovenin de kastanje een klein kruisje in de schil en legt ze op de gaspit. Die steek je aan en laat je branden tot de kastanje gaar is.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kerf de bovenkant tweezijdig in en leg ze maximaal 10 seconden in de magnetron. Let op, niet langer want dan spatten ze uit elkaar! Daarna moet je ze even af laten koelen en dan kan je de schil er zo afhalen. Zo puur vind ik ze het lekkerst.
Amadea
13 jaar geleden
in de frietpan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de magnetron, in een geschikt bakje waar een deksel op kan, met een eetlepel water onderin. Let op dat het deksel niet helemaal dicht zit, zodat er nog wat stoom kan ontsnappen.
Ik doe zo ongeveer een flinke hand kastanjes 7 minuten op 750 watt, en daarna nog 10 min laten staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een oude hoge ketel op de kolenstoof zonder insnijdingen
Gewoon af en toe wat roeren ,laten poffen ,of eruit springen ,en klaar
Zonder boter ,als het snel,moest gaan gewoon op het kolenstoofje
Rechtstreeks ,regelmatig wat omdraaien en laten poffen ,pellen en opeten
een jaar geleden