donut deeg word in de vorm vand e donuts gestanst. Vervolgens worden ze aan de ene kant gefrituurt. Daarna worden ze gedraaid en aan de andere kant gefrituurd. Tenslotte wordt een coating van bv chocolade of poedersuiker opgebracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jelle heeft goed uitgelegd hoe ze in de fabriek/bakkerij gemaakt worden. Als je ze zelf wilt maken kan dat op verschillende manieren.
Rol het gistdeeg uit op een laagje bloem en steek er met een ronde uitsteekvorm van doorsnee ca. 9 cm en met een kleine uitsteekvorm, maat borrelglaasje of kleiner, een gaatje in het midden uit.
Of; maak van het gistdeeg balletjes die je neerlegt en steek met de steel van een houten lepel een gat in het midden.
Of; koop een speciale bakvorm van tefal hiervoor. Ziet eruit als een muffinvorm met iets wijdere gaten en een verhoging in het midden.

Je legt dan de ringen op een schaal en dekt ze af om nog even te rijzen bij kamertemperatuur, want het is immers gistdeeg. Je kunt ze daarna frituren of in een laagje olie bakken in de koekenpan.
amc
13 jaar geleden
a-h heeft krentenbroodmix.en als je de aanwijzingen van amc opvolgt en die op de verpakking van de mix,kan het niet mislukken.de berliner bol is de europese tegenhanger van frituurdegen