Wie eet er wel eens een varkensstaart?

Bij onze supermarkt liggen, gezellig tussen de varkenslappen en het gehakt, varkensstaarten! 5 stuks in een bakje. Maar wie eten dat dan op, of is het bedoeld als hondenvoer?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je kunt ze gewoon eten: http://www.smulweb.nl/zoeken/?query=varkensstaart&type-recepten=recept Mijn opa stopte vroeger vanalles in de soep dus waarschijnlijk heb ik het wel eens gegeten. Ik koop ze echter nooit.

Voor in de soep

Evenals varkenspoten eet ik ook varkensstaart in de erwten- of bonensoep. Bij Surinamers (bij mij ook) is het een lekkernij als Agu Tere met bruine bonen en rijst. Ja... héérlijk.

Mijn Antilliaanse partner koopt het regelmatig, voor in de soep. Het liefst met een varkenspoot erbij. Tja. Ik vind het niet te vreten, maar als hij het lekker vind...

Dat is voor in bijvoorbeeld erwtensoep. Het eten van een staart is niets anders dan het eten van een koeienkont. Een koeienkont noemen we in de volksmond biefstuk, of nog deftiger een entrecot. In principe is vrijwel het hele dier eetbaar ( ja, ja, ik weet het... de haren en de horens ...)

Dat ken ik nog van vroeger, het zat bij ons thuis in de snert ofwel de erwtensoep. Ik heb het altijd vreselijk gevonden maar moest het eten. Als ik geluk had en mijn ouders keken even niet dan ging die zo het bord van mijn zus in want die was er stapel op.

vroeger werden id varkensstaarten , varkenspoot en varkensoren in de erwten en bruinebonensoep gedaan het staartje weet ik niet maar om de poot en oor vochten wij thuis altijd. denk dat de oude recepten weer uit de kast komen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100