goeie magnetron snacks

ik heb thuis enkel een magnetron en een tosti ijzer
( meer mag niet van mijn huis baas )
ik eet 5 dagen in de week op mijn werk dus er is niet echt een probleem
maar de broodjes bapao en kant en klaar satetjes komen mij de neus uit
kant en klaar maaltijden vindt ik over het algemeen echt niet lekker
is er iemand die een goede tip heeft
iets wat lang houdbaar is b.v. diepvries of vacuum verpakt

ik heb graag tips hoor van jullie groetjes dave

Toegevoegd na 17 minuten:
ik ben geen student ik ben fulltime barman
ik woon boven mijn werk en mijn huis baas slaapt naast mijn keuken en er is geen afzuiging aanwezig ik weet dat dit per wet verboden is maar ik voor de rest een goede verstandhouding met mijn huurbaas zoals ik al zij eet ik vijf dagen in de week zeer gezond op mijn werk daar wordt zeer goed voor mij gezorg gister nog een herten haasje met verse groentes en aardappel vandaag stoofpot met puree dus ik heb weinig klagen
vaak eet ik op maandag en dinsdag (mijn weekend ook buiten de deur )
het gaat vooral om momenten zo als nu en ik vraag echt om magnetron tips en niet om wetgeving en zo

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Lekkere snacks voor in de magnetron bestel ik altijd bij het ijspaleis. www.ijspaleis.nl Dit omdat ze daar volgens ons lekkerder smaken dan die van Beckers die je in de supermarkt koopt. Toegevoegd na 3 minuten: Als je op de site kijkt staan ze op blz.5

Huh ? Meer mag niet van je huisbaas ? Jouw huisbaas kan jou op geen enkele manier verplichten om uitsluitend uit een magnetron of uit een tosti ijzer te ten. Dat mag en dat kan niet. Als het echt niet anders kan, koop dan een warmhoudplaatje waar je water op kunt koken. Ik neem aan dat hij niet jouw kamer in komt om te kijken wat je daar hebt staan, anders zou ik vandaag nog een andere huisbaas zoeken. Op een warmhoudplaatje (koop je op een rommelmarkt of bij de cirkel voor 5 euro) kun je gewoon gezond koken. Kost wel een berg stroom, maar je huisbaas dwingt je daartoe kennelijk. Zorg dat je je vitamines binnen krijgt. Kook een aardappel, wat spinazie, stukje vlees of vis als je dat eet, kook een eitje, maar laat je niet door je huisbaas voorschrijven wat en hoe jij eet. Student ? Huisbazen van studenten zijn heel vaak geldwolven. Koop 4 van die plaatjes en kook goed voor jezelf. Wat een idioterie dat jouw huisbaas jou voor zou schrijven op welke manier jij jouw eten klaarmaakt. Heeft ie niets mee te maken en geen zeggenschap over.

Pasta, rijst, aardappels en eieren kun je koken in een waterkoker, als het moet ;-). Spinazie à la creme en erwtjes uit de vriezer vind ik altijd erg lekker, net als maïs en kidneybonen uit blik. Ook als je ze opwarmt in de magnetron. Wraps en soep kun je makkelijk en goed opwarmen in de magnetron. In de zomer kun je bijvoorbeeld salades maken, hoef je niet te koken of bakken. Verse stokbrood met kruidenboter erbij en een glaasje rosé. Heb alweer zin in zomer 2011. Succes!

Ik doe vaak dingen met tortilla’s. Dan hoef je niet te koken en het is makkelijk klaar te maken en de ingredienten kan je op voorraad houden. Paar voorbeelden * Tortillawarp insmeren met roomkaas, beleggen zalm en wat sla en oprollen * Tortillawrap met roomkaas, pesto en paprika uit pot * Tortillawrap met roomkaas, kipfilet en sla * Tortillawrap met ketchup en kaas oprollen en 30 sec in de magnetron Je kan ook dim sum (stoom hapjes) uit de diepvries halen. Die kan je in de magnetron stomen. Heb je een tosti ijzer of een contact-vlak gril? Ik heb de laatste en die heeft ook een stand waarbij je de platen 5cm boven elkaar zet en dan kanje ook minipizzatjes en halve pizza’s ertussen bakken. Een tosti ijzer heeft vaak van die inlegvormen die zijn soms wat dieper. Klinkt misschien stom maar je kan daar heel makkelijk wat geklutst ei indoen. Dat bakt prima als je hem open laat staan.

Ik zou, als je toch op je werk goed eten kunt krijgen, er voor zorgen dat ik daar vandaan eten meeneem en dat invries. Dan kan je gewoon een lekkere maaltijd opwarmen, dat is natuurlijk niet meer zo lekker als toen het eerst werd klaargemaakt maar toch een stuk beter dan kant en klaar spul van de supermarkt.

Kan je de magnetron misschien vervangen door een combi magnetron, eentje met oven en gril, dat geeft alweer meer mogelijkheden. Je kan ook eens in de maand een kookdag houden bij iemand met een keuken, gezellig een dag lekkere dingen koken, invriezen en je kan weer even vooruit.

Bij een goede slager verkopen ze vaak heerlijke,huisgemaakte soep,kan zo in de magnetron. Je kunt bijvoorbeeld ook een grote aardappel poffen in de magnetron,goed schoonborstelen,met een vork hier en daar inprikken,in een magnetronschaal met deksel ca. 5-6 op vol vermogen en daarna een beetje uithollen en vullen met bijvoorbeeld zure room en gerookte zalm,versgemalen peper en fijngeknipte bieslook. En je kunt ook honderden variaties maken op de saaie ham/kaas tosti: Tosti met pittige kaas,dungesneden preiringetjes en mosterd. Tosti van Turks brood gevuld met kaas,salami,ringetjes lente-ui en wat cayennepeper. Tosti gerookte zalm en Monchou. Tosti van donker volkorenbrood met ham,mozzarella,schijfjes tomaat,plakjes olijf en verse basilicum.

Een poos geleden zag ik frikandellen voor in de magnetron. Die zocht ik nu, [man moet extra bijgevoerd] kon ze niet vinden. Wel -voorverpakte broodjes hamburger en kroketburger, niet echt lekker. Ik vond de magnetronmaaltijden van de Lidl best te eten, voor af en toe. Hier is een site met een heleboel magnetronrecepten: http://www.cuisinio.nl/magnetron/c-16-0.html

In een magnetron kun je goed rijst koken als je zou willen. Ik zou zeggen kijk eens in de (witte) boekenwinkel naar magnetronboeken. Ik heb er hier een paar staan, dus ze bestaan. soep, ragout (en dan een broodje in het tostiapparaat, of een kant en klare pannenkoek opwarmen en vullen met de ragout) is allemaal goed te doen. succes en eet smakelijk

Bij de Aldi hebben ze in de diepvries tagliatelle met spinazie en zalm (in een soort van ovalen bak). Erg lekker (wel paar gaatjes prikken ook al zegt de verpakking van niet, anders krijg je natte derrie). Toegevoegd na 1 minuut: Ook lekker zijn de maaltijdboxen die ze bij de C1000 verkopen. Dat zijn van die kubusachtige doosjes die in de vriezer staan.

Je hebt het over goeie magnetron snacks. Maar misschien mag het ook een beetje gezond zijn ? Voorverpakte spicy falafel balletjes, zijn kruidig , lekker en bevatten niet veel vet als je ze in de magnetron bereidt. Toegevoegd na 1 minuut: O ja nog lekkerder , verse broodjes, even opwarmen in de magnetron, daarna Houmous erop smeren .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100