Hoe kan ik bloem afmeten zonder weegschaal

ik moet 40 gram bloem hebben maar heb geen weegschaal is er iets anders wat ik kan gebruiken om de juiste hoeveelheid te kunnen bepalen? bijv. hoeveel eetlepels etc?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
209.2K

Het beste antwoord

1 afgestreken eetlepel is 7,5 gram
In de link staan nog meer handige weetjes over hoeveelheden omzetten in lepels of theelepels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

een maatbeker?
staat ook vaak op voor bloem e.d
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 eetlepel is ongeveer 8 gram. Dus 5 eetlepels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 afgestreken eetlepel bloem = 7 gram
Dus neem 6 afgestreken eetlepels, min een heel klein beetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er zijn maatbekers met daarop een schema van suiker, flour(bloem) en zout enz daar zou je het mee kunnen meten. Ik hoop dat je daar wat mee kan!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je kan doen is een pak van 500 gram kopen. Dit pak leeg je op je aanrecht en verdeelt het dan op het oog in tien gelijke bergjes. Daar neem je er een van, verdeelt deze weer in vijf bergjes. Vier van die tezamen zou ongeveer 40 gram moeten zijn. De rest van het bloem bak je een taart van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier zijn 3 manieren om bloem af te meten zonder een weegschaal:

1. Gebruik een maatbeker: Een maatbeker is een speciaal type beker met verschillende maten die zijn ontworpen om specifieke hoeveelheden te meten. Je kunt de bloem tot aan de juiste maat aanvullen en dan afkloppen om overtollig materiaal te verwijderen.
2. Gebruik een eetlepel: Een eetlepel is ongeveer 15 ml, dus als je weet hoeveel bloem je nodig hebt in ml, kun je het aantal eetlepels berekenen dat je nodig hebt.
3. Gebruik een kopje: Een gewoon kopje is ongeveer 250 ml, dus je kunt het aantal kopjes berekenen dat je nodig hebt voor de hoeveelheid bloem die je nodig hebt. Belangrijk om te weten is dat deze methoden niet altijd 100% nauwkeurig zijn, maar ze geven een goede schatting van de hoeveelheid bloem die je nodig hebt.

Succes :)
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Hoe kun je weten wat een "gewoon kopje" is? Er zijn zoveel verschillende maten...
Fitgirl1204
een jaar geleden
Oké laten we zeggen een theeglas/mok. Zoiets als dit: https://www.ikea.com/nl/nl/p/drombild-beker-helder-glas-00417452/