Wie weet hoe oud het boek ''Margriet kookboek, beknopte versie" is?

Het boek is samengesteld door Marianne met medewerking van de voedingsraad.

Illustraties zijn van I. Spreekmeester

Uitgave Margriet weekblad voor moeder en kind
,,DE Geïllustreerde pers n.v.", Amsterdam

Ik heb het boek thuis en geen idee hoe oud het is. Aan de verkleuring van de bladzijden te zien, moet het volgens mij minstig 50 jaar oud zijn, maar weet iemand het exacte jaar van uitgifte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
5.3K

Het beste antwoord

Wij hebben dat boek ook, en dat is in de familie sinds 1963, dus zo oud zeker, gewoon de Margriet even bellen lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb net een mailtje aan de Margriet gestuurd, dus nu maar wachten op het antwoord!

Andere antwoorden (2)

In 1965 heb ik gezien, kwam al de 16e druk uit, verder kom ik niet. Het zal dus in het begin van de 60er jaren zijn geweest.

Toegevoegd na 9 minuten:
De 1e druk is nog te bestellen!
Ik wil het volgende boek bestellen bij De Kring

Schrijver: Marianne
Titel: Margriet Kookboek
Uitgever: Geïllustreerde Pers
Bijz.: z.j. 1e druk hardcover, 233 pp. Beknopte editie. Erg leuke tekeningen! I. Spreekmeester
Prijs: 7.50 ( exclusief evt. verzendkosten )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moolkeesje vond een eerste druk z.j. (zonder jaartal), dan is de beste methode om eventueel toch te achterhalen hoe oud het is: contact opnemen met de uitgever. De Geïllustreerde Pers is overgenomen door VNU die onder Nielsen valt, zie hier voor contactgegevens: http://nl.nielsen.com/site/contact.shtml
Misschien weten ze het zelf ook niet, maar met een beetje mazzel hebben ze een goed archief.