Wat kun je allemaal eten als je nog alleen een gourmetstel+waterkoker hebt?

Stel je bent net op jezelf gaan wonen, nog net geen genoeg geld voor een kookplaat.... Wat kun je dan allemaal met een gourmetstel en waterkoker?

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, er is ook nog een tostigrill-apparaat die ik kan gebruiken..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.8K

Het beste antwoord

Je kunt in de waterkoker water aan de kook brengen en dan van die dunne mie, mihoen of glasnoedels nemen die doe je in een pannetje en hoef je alleen maar 2 min. ofzo te laten weken, afgieten en klaar. Het staat op de verpakkingen of je ze alleen moet weken of enkele minuten koken, even lezen dus als je ze wilt kopen.
Intussen vul je de gourmet pannetjes al bakkend met stukjes paprika, champignons, ringetjes prei, ringetjes rode ui of neem een zak (chinese of italiaanse) roerbakgroenten. In de andere pannetjes doe je gekruide kipfilets, reepjes biefstuk of what ever snel klaar vlees is. Zet er een flesje roerbaksaus bij om er door te mengen en
zo kan je lekker zelf creatief tafelen. Je kunt ook als je geen roerbaksaus hebt, sojasaus, oestersaus of ketjap nemen om op smaak te brengen en natuurlijk kruiden als peper, zout, gemberpoeder, knoflookpoeder, kerriepoeder enz. Ook kan je op de Italiaanse toer door met Italiaanse kruiden te werken, tomaten, courgette en je vlees met kaas te bedekken en onder het grill element te laten smelten.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Op een gourmetstel kan je vrijwel alles klaarmaken. Vlees, groente etc.

In je water koker kan je water koken, en dan voorgekookte rijst of mie overgieten met kokend water

Aardappel in schijfjes bakken.

Eieren & spek

Toegevoegd na 1 minuut:
Via marktplaats kan je trouwens voor 20 euro al een eenpitskookplaat vinden!

Toegevoegd na 1 dag:
Hou er rekening mee dat als je eten gaat bereiden in een waterkooker, dit zeer snel zal aanbakken op het verwarmingselement. Niet ideaal dus om etenswaren er IN te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het gourmet stel kan je vlees maken, groenten grillen, bijvoorbeeld grote stukken paprika, witlof.

Met de waterkoker kan je water koken om cous-cous te maken.

Het grill apparaat om even twee boterhammen, besmeerd met kruidenboter, te roosteren.

Voila, een complete maaltijd.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een gourmetstel kan je alles bereiden wat ook op een kookplaat zou kunnen. Alleen natuurlijk wel op een wat kleinere schaal....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlees & groente is gewoon op de plaat zelf te bereiden.
Daarnaast zou je een pannetje op de kookplaat kunnen zetten en daar pasta of rijst in koken.

Met de waterkoker kun je water koken om daar soep van te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je waterkoker kun je ook knakworstjes ofzo opwarmen!
Of soep!
In principe kun je met een gourmetstel, waterkoker en tosti-ijzer alles nabootsen..
Je kunt het gourmetstel gebruiken als bakplaat..
Ik weet niet of je een ijzeren stelletje hebt waar je een pan op kan zetten, en daar kaarsjes onder kan zetten? Dan kun je in die pan gekookt water uit je waterkoker doen, en zo een ei of iets anders koken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de waterkoker kan je best veel doen.. das het leuke eraan!
zo kan je unox worsten in warm maken, eitjes in koken, in een schone toestand ook rijst, en kleine groenten zoals spinazie, worteltjes, e.d.
Natuurlijk ook heet water voor noodles! altijd handig voor de snelle trek.. en macaroni zou ook goed kunnen..
ik zou geen sauzen in de water koker doen, aangezien het volgens mij keihard gaat aanbranden, en je vervolgens een nieuwe waterkoker kan kopen..

Een gourmet apparaat is trouwens een soort mini bakplaat.. zo kan je dus klein gesneden vlees en kleine stukjes groenten warm maken..

Wist je trouwens dat je met een tostiijzer ook een tournedos kan grillen? Geen dikke hompen, maar gewoon kleine stukjes ossenhaas!

Je kan ook naar de arm gaan, en een elektrisch kookplaatje kopen!

En hoe zit het met de magnetron? + kant en klaar gerechten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Instant aardappelpuree. Hoef je alleen kokend water en eventueel melk (hangt van het merk af) bij te doen. Klontje boter en wat geraspte kaas erdoor; lekker. Er zijn (van Maggi geloof ik) ook pakken instant boerenkool en hutspot.
13 jaar geleden
Eitje koken, Panini's maken, brood roosteren, vlees bakken, aardappels bakken, groenten koken.. :P Alles geloof ik wel..:-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles!
Zie je gourmetstel als een grote platte pan (of bakplaat) en je waterkoker als een pan (bijvoorbeeld om eieren in te koken of om groenten in te blancheren).
Bak eens een omelet met groeten op je gourmetstel en toast er wat brood onder. Maak een dikke cup-a-soup tomaat met je waterkoker en gebruik dit als saus. Beetje sla erbij en wat klonten feta en klaar! Eigenlijk nog even garneren met een tomaatje met bieslook.. Lekker en smakelijk!

Je kan ook je eieren koken in de waterkoker, doe er wat tuinkers over en gebakken aardappelen (van de gourmetplaat) en wat 'streepjes' rauwe paprika erbij..hmm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je water kookt en je giet dat over bijvoorbeeld rijst wat in een pan zit die rondom in de dekens zit, is het in korte tijd gaar. Beetje oefenen, maar het werkt prima.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor alle groenten.
Zorg dus dat de pan waar het inzit heel goed geisoleerd is met een dekbed, kussen, dekens etc. en het wordt vanzelf gaar. Hoe meer water, hoe langer het heet blijft en hoe eerder het gaar is.

Met een gourmetstel kun je het helemaal bont maken.
Een eitje bakken, vlees, whatever en als je helemaal een goede bui hebt, kun je er zelfs mee gourmetten !
Stokbroodje, pindasaus, pannekoekbeslag, uienringetjes, versnipperde prei, beetje knoflook, paprikaatje, champignonetje, bleekselderij.....
Kost allemaal bijna niets en je kan een fantastische maaltijd op tafel zetten.

Ik heb mijn hele 6 jarige universiteit ongeveer zo doorgebracht tot en met jenever stoken aan toe op een gourmetstel.