Wat voor vlees eet ik bij asperges?

Mijn vriend neemt straks lekker asperges mee van de boer. Wat voor vlees doe ik daarbij?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vandaag is het belangrijkste bestanddeel van de maaltijd, asperges.Dan moet je die niet laten overheersen door andere smaken. Mijn advies is toch de simpele manier. Kook de asperges,maak een lekkere aardappelpuree,een paar hard gekookte eieren,een paar plakken goede ham,(verwarmen in het asperge vocht))en een goede Hollandaise saus. (2eidooiers met theelepel azijn en paar eetl.water met mixer goed kloppen,dan heel langzaam 1/2 pakje lauwwarme gesmolten roomboter toevoegen.Blijven kloppen.Afsmaken met zout/peper/citroensap. Succes.

Ham natuurlijk, mmm

Kijk eens op onderstaande link. Genoeg recepten met asperges en... allerlei soorten vlees en vis voor erbij! :)

Bronnen:
http://www.aspergerecepten.nl/

een lekker beenhammetje uit de oven, krijg er nu al honger van.. Toegevoegd op 08-05-2009 09:46:19 en aardappelpuree erbij, en een bechamelsausje over de asperges..

Parmahammetje, of een stukje wild hert is heerlijk.

Ha, die Dounja; Toevallig van de week asperges gegeten in combinatie met een mooie kabeljauwfilet; ook erg lekker!

Ofwel fijngeneden kalfsvlees , cuisson rosé. Ofwel gerookte zalm.

Ik zou ook voor het beenhammetje gaan vorige week toevallig nog in combi met asperges gegeten....

varkenshaas? ;)

Ook lekker: per persoon 2 eieren en een onsje Hollandse garnalen tot omelet, of nog makkelijker, tot scrambled eggs verwerken en erbij serveren.

Kalfsribeye, ham, biefstuk, kip, lamsvlees, vis als je hiervan houdt, zelfs gehakt... met asperges kun je eindeloos variëren omdat de smaak niet echt overheersend is. Op internet staan tal van lekkere recepten, de keus is enorm. Alvast smakelijk eten ;)

aparte vraag, je kan asperges met een onwijs groote hoeveelheid vlees combineren, ikzelf werk bij royaan bv en we hebben sinds kort de nieuwe kroket kwekkeboom asperge kroket met rundvlees. ik persoonlijk eet mijn asperges met ham en piepers!

Ham! Een goede combinatie bij asperges is iets zouts, en in dit geval smaakt ham hier erg goed bij. Parmaham zou kunnen, maar ik neem zelf altijd achterham (persoonlijke voorkeur). Eetze! :)

erg klassiek is asperges met ham uiteraard, maar rose gebakken, dus gesneden rosbief is ok erg smakelijk, eigenlijk maakt het natuurlijk niet uit wat je bij asperges eet, zo heb ik ze laatst met gebakken kabbeljauw gecombineerd en dat was ook bijzonder lekker.

Bronnen:
www.vriendenclubsos.nl/chefsos

I.P.V VLEES asperges uit de oven met een blauschimelkaas weer eens wat anders

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100