Amerikaanse verpakking "brownies maken"... Wat houden deze hoeveelheden in???

Ik heb een amerikaanse verpakking "brownies maken"gekocht maar nu staat er alleen in de beschrijving om toe te voegen... 1/4 cup water en 1/2 cup olie...!
Hoe weet ik wat het inhoud en hoeveel ik dus moet gebruiken???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (4)

1 cup is ongeveer 20 centiliter.

Toegevoegd na 1 minuut:
bijvoegd site voor meer conversies.

U.S. to Metric
Capacity
1/5 teaspoon = 1 milliliter
1 teaspoon = 5 ml
1 tablespoon = 15 ml
1/5 cup = 50 ml
1 cup = 240 ml
2 cups (1 pint) = 470 ml
4 cups (1 quart) = .95 liter
4 quarts (1 gal.) = 3.8 liters
Weight
1 fluid oz. = 30 milliters
1 fluid oz. = 28 grams
1 pound = 454 grams
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 cup = 236 ml = 23.6 cl

1/4 cup = 6 cl
1/2 cup = 12 cl

http://www.dekooktips.com/wegen-meten.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In veel landen gebruiken ze kopjes en glazen als maatstaaf.

Als je zelf nou een kopje pakt, dan kun je precies de aanwijzingen volgen. Het gaat om de verhoudingen.

Een kopje is ongeveer 100 ml. Een glas is ongeveer 250 ml.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een cup is ongeveer 235-240 ml. Voor het gemak kan je ook uitgaan van 250 ml, een kwart liter dus.
1/4 cup water is ongeveer 60 ml water, 1/2 cup olie is ongeveer 120 ml olie.

Er bestaan ook wel maatbekers waar het aantal cups op staat, maar je kan ook zelf onthouden dat een cup 240 ml is, dan kan je het gewoon met je eigen maatbeker doen.