Kan je in Nederland ook wortels in andere kleuren kopen? En waar? (midden NL?)

Ik weet dat wortels er in allerlei kleuren zijn. Ik meen zelfs gehoord te hebben dat oranje een gekweekte kleur is.
Waar kan je andere kleuren kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.2K

Het beste antwoord

Oude rassen kunnen paars of zwart zijn. Zelf heb ik donkerpaarse in de tuin. Je kan de zaden bij tuincentra kopen. In een biologische winkel zuo je de volgroeide wortelen moeten kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er bestaat een witte wortel, die heet pastinaak.
Het is een zogenaamde vergeten groente, dus bij de gemiddelde groenteboer zal die niet verkrijgbaar zijn.
De wilde wortel is overigens ook wit, die groeit zoals de naam al zegt in de vrije natuur.

Toegevoegd na 7 minuten:
Paarse en rode wortels zijn populair in Azië, dus kijk eens bij een toko of chinese supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel gekleurde wortels maar bij de gemiddelde groenteboer zijn die niet zo snel te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bestel vaak vreemde groenten/fruitsoorten/kruiden bij mijn onderstaande bron. Die hebben (niet altijd) witte-en zwarte bospeen,als je echt worteltjes zoekt. De gewone groenteboer heeft ze niet, misschien een groenteman met specialiteiten? Wij hebben er in Zandvoort een, maar de prijzen zijn erg hoog in zo`n zaak, omdat het vaak geïmporteerd moet worden.
Als je bij mijn bron wil kijken naar ht assortiment, gewoon bovenin 'groenten' aanklikken.
amc