Wat zijn lekkere en eenvoudige maaltijden om met dit warme weer te bereiden en te eten?

Hier in Roermond was het afgelopen vrijdag 37 graden. Ik heb dan echt geen zin om te koken. Meestal heb ik wel wat aardappelsalade, soep e.d. in huis, maar wie heeft welkome en afwisselende tips om toch een goede maaltijd binnen te krijgen?

Toegevoegd na 6 dagen:
Hey allemaal, omdat ik al jullie antwoorden super vind heb ik iedereen een + gegeven, maar ik kan onmogelijk een beste antwoord kiezen. Ik heb hem dus gesloten zonder een keuze te maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
19.4K

Antwoorden (6)

Maak een lekkere maaltijdsalade, sla met gegrilde kip bijvoorbeeld en alles erbij in wat je lekker vind, stokbroodje en kruidenboter erbij en klaar. Wat wij ook wel eten zijn koude wraps, met bijvoorbeeld gerookte zalmplakken (als je niet van vis houdt kun je ook ham of kipfilet als vleeswaren erop doen) sla erin en wat koude aardappelsalade erbij.

En als ik er echt zin in heb maak ik zelf koude aardappelsalade met bockworsten (soort knakworsten in pot) heerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenbaar.
Ik had vandaag een dikke prei in ringen gesneden, 2 uien grof gesnipperd.
een bakje met spekjes uitgebakken, hierbij de prei en uien fruiten en hierdoor een pakje slagroom doen en laten sudderen.
Intussen aardappelpuree uit een pakje klaarmaken.
Puree in een ovenschaal doen, preimengsel erover.
tomaten in plakjes doen en dit erop leggen en evt bestrooien met kaas.
in de oven en eet smakelijk.
Was al met al nog geen 10 minuten werk, ook makkelijk smorgens al klaar te maken en s avonds in de oven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vruchtensalade!

wanneer het te warm is om echt honger te krijgen eten wij altijd alleen fruit om de dag door te komen. Watermeloen werkt goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeer wraps in met kruidenboter. Maak een salade van sla komkommer tonijn wat dressing en rol dat in de wrap. Maak het af met oude kaas snippers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak 's morgens vroeg al een schaal lasagne ( in een paar minuten gedaan..) vul evt kant en klare saus aan met ui, paprika, courgette, soepgroente, tomaten, kastanjechampions, broccolli, aubergine of wat je maar in huis hebt, lekkere zoute kaas erdoor , knoflook, oregano, kappertjes en peper. In de koelkast!
tegen etenstijd in de oven. Maak er op dat moment een lekkere frisse salade bij met veel (zwarte) olijven, komkommer, rode uienringen, rucola, radijsspruiten (heerlijk!) en wat je er maar lekker in vindt. (ook een scheutje balsamico, limoen of wijnazijn) beetje citroenmayo en wat druiven erdoor.
Het is zo klaar allemaal en vreselijk lekker.
Denk aan de italianen: hoe warm het ook is, zij eten hun pastagerecht. Het voorkomt dat je je lusteloos en lam gaat voelen.
Probeer het eten trouwens wat later te plannen dan gewoonlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor tips over eenvoudige gerechten bij bv warm weer moet je een kijken op de site www.letscookit.tv daar staan heel veel makkelijke gerechten op.