Weet iemand wat ik moet maken (makkelijk) voor vrijdag avond ivm het warme weer en ivm DE WEDSTRIJD?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het wel lief dat je rekening houdt met mijn tennis wedstrijd hoor, maar dat hoeft echt niet.

Het beste antwoord

Maak een groot bord met om-en-om plakken tomaat, plakjes mozzarella, en op elk plakje een blad basilicum - wat balsamico en een paar druppels echt lekkere olijfolie erover, en stokbrood erbij : (caprese), en erg lekker.
Dan zou je nog wat bruschetta-boterhammetjes kunnen maken van schuine sneden stokbrood : zoek even een recept hiervoor wat je lekker lijkt op internet, want er zijn veel verschillende versies van. Ik vind zelf fijngesnipperde rode ui, tomatenblokjes en peterselie een lekkere combinatie, maar je kunt van alles bedenken.
Ook een kom eiersalade voor op het stokbrood is erg lekker, en als je toch iets om te lepelen erbij zou willen hebben, denk dan bijv. aan gazpacho of vichysoise : koude soepen, die je dus vooraf moet maken, en een paar uur in de koelkast staan, vóór je ze eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmm klinkt erg lekker!

Andere antwoorden (12)

allemaal lekkere frisse salades en een paar stokbroden erbij.
13 jaar geleden
koude pastasalade en stokbrood met kruidenboter/paturain
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een grote pan erwtensoep met veel worst.
Lekker bruin brood erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een authentieke Braziliaanse bonenschotel, met daarnaast lekkere broodjes haring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pastasalade! En natuurlijk gebruik je, om in het thema te blijven, lekker veel oranje paprika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mmm ik maak soort salade nicoise, kan je vantevoren klaar maken en wordt alleen maar lekkerder, ik kook lekkere opperdoezer aardappelen in de schil, nog warm vinaigrette van olijfolie, heel klein beetje azijn, mosterd z + p, teentje knoflook erover, sperziebonen koken, ook beetje olie over, toevoegen hardgekookt eitje, tomaatje, gesnipperd bosuitje, blikje tonijn, paar fijngesneden ansjovisfilets als je daar van houd, zwarte olijven, en dan smullen maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Limburgse Koude Schotel.

Ingrediënten:
2,5 kilo vastkokende aardappelen
1 kilo soepvlees
2 runderbouillontabletten
1 ui
1 pot zilveruitjes
1 pot augurken (normale pot)
1 blik erwten
1 pot mayonaise (bij voorkeur Gouda's Glorie)
zout/peper

Benodigdheden:
Grote pan
Soeppan
grote kom

Bereiding:
Soepvlees met koud water en bouillonblokjes opzetten en op laag vuur gaar laten trekken.
Aardappels schillen, in kleinere stukken snijden en in ruim water gaar koken.
Ui, zilveruitjes en augurken in kleine stukjes snijden.
Als de aardappelen gaar zijn deze in hele kleine blokjes snijden en goed laten afkoelen.
Het gare soepvlees af laten koelen en met de handen tot draadjes fijn plukken.
In een grote kom de aardappelen, het soepvlees, ui, zilveruien, augurkjes en erwten mengen.
Een scheutje van het augurkenvocht erbij doen.
De hoeveelheid mayonaise moet je even uitproberen, als de aardappelen veel mayonaise absorberen moet je er wat meer bij doen, maar zelf kom ik altijd op bijna een hele pot uit.
Alles goed door elkaar mengen en op smaak brengen met zout en peper.
Proeven en eventueel naar smaak nog wat augurkenvocht toevoegen als je het wat zuurder wilt hebben.
Minimaal een nacht in een afgedekte kom in de koelkast laten staan. Daarna nog eens proeven en eventueel nog wat peper/zout, mayo of augurkenvocht erbij doen als je niet helemaal tevreden bent over de smaak.

Opmerking
Tijdrovend maar altijd een succes bij feesten en partijen.
Tips om erbij te serveren:
Ham/asperge rolletjes
Gevulden tomaten
Gevulde eieren
Stokbrood met kruidenboter en/of coctailssaus
Een gemengde fruitsalade
Warme ham met champignonsaus
Verschillende vissoorten zoals plakjes gerookte zalm, haring, forel etc.
Verschillende salades
enz. enz. enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wasteil vol met sangria. Met vooral niet te veel alcohol, met dit warme weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frieten!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heerlijk koele aardappelsalade. Kan je ook ruimschoots van tevoren klaarmaken zodat je niet hoeft te stressen vlak voor de wedstrijd.
13 jaar geleden
De wedstrijd is om 16 uur. Ga je dan al eten?
Ik heb tijdens de wedstrijd al het nodige op tafel staan, chips, nootjes, zoutjes en een schaal met blokjes kaas, plakjes grillworst, plakjes leverworst, mini salami borrelworstjes en een kaasplankje met 1 punt Brie,stukjes
notenkaas, kruidenroomkaas en mon chou, een mandje crackers, toastjes erbij en kaasmesjes om mee te smeren.
Echt honger zullen ze niet hebben na de wedstrijd en dan zet ik wat pizza`s in de oven. Kunnen ze lekker in de tuin blijven zitten en pizzapunten kan je uit de hand eten. Evtl.een klein bordje eronder houden. Ik houd me dan echt niet met eten, of voorbereiden ervan, bezig!
Het is veel te gezellig en te warm om in de keuken te staan.
amc
13 jaar geleden
De chinees