Zijn de voedingswaarde van pannenkoekenmix Koopmans inclusief eieren en melk?

Ik heb sinds vorige week te horen gekregen dat ik flink wat allergieën heb ook op tarwe dus moet ik er het beste van maken.

Op het pak staat aangegeven dat je zelf 3 eieren en boter/olie moet toevoegen. Zijn de voedingswaarde (in dit geval 175 per glutenvrije pannekoek) inclusief die extra toevoegingen of moet je de eieren en boter zelf afwegen.

Ook een vraag die hier niks mee te maken heeft en online kon ik het haast niet vinden. Kun je de pannenkoeken allemaal stuk voor stuk maken en dan bewaren en zo ja voor hoeveel dagen? En zouden jullie adviseren het deeg te bewaren want online vaak staat aangegeven.

een jaar geleden
in: Koken
1K
TurfGraver
een jaar geleden
Hier info:
https://www.jumbo.com/producten/koopmans-pannenkoeken-glutenvrij-400g-174145KST
2 dagen afgedekt in de koelkast dus.

Antwoorden (1)

Er staat bij per 100 gram onbereid dus wat er in het pak zit. Wat je toevoegt, kan verschillen in voedingswaarde. Volle of halfvolle melk en kleinere of grotere eieren en of je iets dikker of dunner beslag hebt.
Verder kan het zijn dat als je overgevoelig voor tarwe bent, je ook overgevoelig bent voor zuivel en voor andere voedingsmiddelen. Zou daarom ook ingrediënten lezen. Zit bijvoorbeeld ook maiszetmeel in, wat ook voor problemen zou kunnen zorgen. Zit ook suiker in. Als je allergisch bent voor van alles, zal het niet lekker zitten met je darmen. Suiker is dan ook niet aan te raden.
Anders zelf beslag maken. Ook kan je van boekweitmeel andere dingen maken, zoals chapatis.
Beslag en pannenkoeken kan je in het vriesvak een tijdje bewaren.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
TurfGraver
een jaar geleden
Op pak zelf staan waarden bereid met halfvolle melk en zonnebloemolie.