Heb je bij een pepermolen continu peper toevoer soms zit er geen peper in het maalwerk?

Ik heb een mooie Zassenhaus pepermolen gekocht. Instelbaar. Draait mooi grof maar ook superfijn. Bij het draaien is het wel zo dat ik soms geen peper in het maalwerk heb zitten en even moet wachten tot er weer peper in zit. Is dit normaal of zou er continu peperkorrels in het maalwerk moeten zitten?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Antwoorden (1)

Het komt bij de meeste pepermolens regelmatig voor dat er even geen peperkorrel(s) in het maalwerk zit(ten). De inlaat naar het maalwerk is er op gemaakt dat er maar één korrel in kan. Als er dan twee korrels tegelijk voor de ingang liggen, dan komt er even niets in. Een kwestie van even schudden en hij maalt weer.