Hoe heet het keukengerei waarmee restaurants de spreads zoals Nutella zo mooi opdienen?

Ik zie regelmatig foto’s en filmpjes van hoe restaurants Nutella over hun wafels heen verspreiden zoals op de afbeelding te zien is. Ik kom graag te weten hoe dat keukengerei heet aangezien ik er graag eentje zou kopen.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Koken
2.2K
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Jammer dat het item zelf niet op de foto staat. In de meeste filmpjes die ik zie, gebruiken ze gewoon lepels en vorken.
Inekez1
3 jaar geleden
Ik vraag me af of dit gewone nutella is. Lijkt mij handiger om in aparte pannetjes witte chocolade, melkchocolade en pure chocolade te smelten (au bain marie) en dat er dan over te gieten met knijpflesje, spuitzakje of gewoon met een lepel of vork uit het pannetje. De gesmolten chocolade wordt daarna weer hard. Als je nutella zou gebruiken, zul je die ook eerst moeten verwarmen om het wat vloeibaarder te maken. Maar dat stijft niet helemaal hard op en blijft plakkerig. Lijkt me lastiger eten dan als alles aan je vingers plakt.

Antwoorden (1)

Dit kun je zo bereiken door een knijpfles met tuitdop te gebruiken, zie bijgevoegde foto.

Er zijn in de winkel ook chocoladesauzen te koop die al in zo'n fles zitten.
Plaatje bij antwoord
Ritsuka