Kan kan ik Van Dobben kalfsvleeskroketten in de oven bereiden?

Ik heb net bij de supermarkt per ongeluk van Dobben kalfsvlees kroketten voor in de frituurpan gekocht (het pak voor de frituurpan van 6 stuks). Hierop staat niets over de oven of Airfryer. Weet iemand of deze toch in de oven of Airfryer bereid kunnen worden?
Of zit er nog iets rauws in er moet het echt gefrituurd worden? Ik kan het op internet niet terugvinden.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Koken
27.4K

Antwoorden (2)

Het kan, maar verwacht niet de kwaliteit die je gewend bent als je deze zou frituren.
De van Dobben voor in de frituur wordt heel droog en hard in een oven of Airfryer.
Ik heb dit al eens geprobeerd met een airfryer en dat was geen succes.
De kroket komt er heel bleek uit en de paneerlaag is gewoon gortdroog en keihard, smaak is okay, maar het mondgevoel(textuur) is weg.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik durfde het aan om hem in de oven te doen naar je reactie. Ik heb hem er ongeveer 15 minuten op 220 graden in gedaan. De korst werd inderdaad wat droog, maar niet perse heel hard. De binnenkant was goed heet en met een sausje is het goed te eten
Kan wel, maar de korst wordt wel erg hard. Droogt wat uit. Misschien dun insmeren met olie?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik heb hem er ongeveer 15 minuten op 220 graden in gedaan. De korst werd inderdaad wat droog, maar niet perse heel hard. De binnenkant was goed heet en met een sausje is het goed te eten. Voor de volgende keer lijkt me olie best een goed idee!!