Welke pindakaas kan je het best gebruiken voor pindasoep?

Mijn vrouw gaat Indonesisch koken. Ze gaat nog boodschappen halen en vraagt zich af welke pindakaas zij het beste voor in haar pindasoep kan kopen. In het recept staat namelijk niet aangegeven welke pindakaas ze precies gebruiken. Welke pindakaas is het meest geschikt om te verwerken in een authentieke pindasoep?

3 jaar geleden
in: Koken
3.4K
Amadea
3 jaar geleden
Als je authentieke pindasoep wilt maken gebruik je geen pindakaas, maar verwerk je zelf gebrande gepelde gebroken pinda's met olie, knoflook, rode ui, garnalenpasta, gember, kurkuma, zout en peper tot een kruidige pindapasta.
anneliez
3 jaar geleden
Ik denk zo dat veel authentieke recepten van tegenwoordig ook met een pot pindakaas gemaakt worden hoor. Maakt niet uit welke pindakaas
Amadea
3 jaar geleden
Nou, dan lijkt mij pindakaas zonder suiker de beste keuze. Want suiker in hartige soep maakt die extra calorierijk.

Antwoorden (1)

Iedere pindakaas heeft natuurlijk weer net een andere smaak. Voor een authentieke pindasoep kun je zelf de pinda's vermalen tot een pasta. Voor het gemak kan je ook een pindakaas kopen die gemaakt is van 100% pinda's (zie etiket) en daar zelf extra ingrediënten aan toevoegen, zoals een extra pepertje of uitje. En voeg gerust wat kruiden toe! De originele Calvé pindakaas heeft een vrij kenmerkende, specifieke smaak, die je geheid gaat proeven in de soep. Het is af te raden om dat te verwerken in je pindasoep.