Welke wortels, knollen zijn dit?

Zojuist een zak gekregen met wortels, knollen.
De paarse en gele wortel ken ik wel, maar de rest.
Op de foto heb ik ook de wortels erbij gezet voor de kleur en verhouding.
Wie weet wat dat paarsachtig, oranjeachtig en bruin knolletje is.
De bruine op de foto is een grote variant. In de zak zitten meer kleinere.
Wie kan mij helpen (zodat ik weet wat ik ermee kan doen)?
Bedankt alvast.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Koken
3.7K
Amadea
3 jaar geleden
Is de paarse knol niet een ongekookte rode biet?
Amadea
3 jaar geleden
Dan zou de oranje knol ongekookte gele biet kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Kunnen die zo klein zijn?
Ik zal er eens eentje opensnijden.....
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het zijn geen bieten.
De binnenkant van de paarse: witte cirkels met lichte paarse cirkels.
De binnenkant van de oranje idem, maar dan wit, oranje.
Het ruikt een beetje als radijs.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De bruine is wit vanbinnen. Ruikt nergens naar.....
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.ad.nl/koken-en-eten/tien-tegen-een-dat-jij-deze-groenten-niet-allemaal-kent~a6bf42e7/
Hier lijkt het op, maar ik kan het zelf niet lezen (geen abonnement)
Amadea
3 jaar geleden
Je kunt het AD-artikel lezen in Privévenster. Maar bij die foto staat toch echt dat het bieten zijn....
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Geloof ik meteen.
Alleen zijn deze lichter. Worden ze met koken dan donkerder?
Ik ken ze alleen gekookt (en afgekoeld). Blijft dat bruine knolletje over.
Ga eens kijken bij aardperen, wat anneliez zegt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.meipoort.nl/biologisch-brood/biologische-groente-en-fruitpakketten/recepten-chioggia-bieten.html
Valt idd onder de rode biet, chioggia biet!

Antwoorden (2)

dat zijn bieten, rood en geel.
die andere knol zou een aardpeer kunnen zijn
anneliez
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord.
Is idd een soort rode biet, maar dan de chioggia.
De binnenkant verraadt het verschil ;-)))))) Aardpeer lijkt me ook waarschijnlijk....
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Plus van mij
De zwarte wortel is een schorseneer. de gele een gele peen, de bolleyjes zijn een rode en gele biet en de knol is een donker uitgevallen aardpeer.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja, het zijn idd bieten. De rode is wel een lichte variant uit Italië.
En de aardpeer lijkt mij ook.
Ook plus voor jou!