kan je groenten uit pot/blik ook invriezen ?

stel je hebt een pot open gemaakt maar je hoeft maar de helft te gebruiken.
kan je die dan ook invriezen ?

dat zou wel makkelijk zijn voor mijn zoontje van bijna 1 jaar. want soms eten wij iets wat hij nog niet mag hebben.

13 jaar geleden
in: Koken
56.3K

Het beste antwoord

volgens mij moet dat kunnen
groenten uit pot of blik is gekookte groenten
ik zou wel goed het vocht eruit halen
en als je het weer warm maakt klein beetje vocht toevoegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In princiepe kan je alles invriezen... Of het daarna ook te eten is, is een 2de :) (sorry even bij de hand)

Het is gewoon mogelijk, alleen komt het de smaak niet ten goede. Je kan ze ook gewoon bereiden en daarna invriezen, daarna opwarmen in de magnetron en klaar.

Let alleen wel op dat geconserveerde groenten eerst goed uitlekken anders krijg je een grote ijsklont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan van tevoren het blik invriezen en daarna er af snijden wat je nodig hebt, dan kan het zeker geen kwaad, men heeft op de Noord-Pool vlees en groenten in blik gevonden wat na honderd jaar nog gewoon te eten was, alleen de boter was wat sterk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemd en raar antwoord om van je blik af te snijden. Dat de boter sterk (ranzig) was geloof ik dan wel weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was een testje bij de spullen die ze hebben terug gevonden bij een verblijfplaats van Roald Amundsen
Gewoon de hele inhoud koken, en wat je uiteindelijk overhoud kun je invriezen.