Kun je een blok jonge kaas invriezen?

k heb te veel kaas gekocht . K vraag me af of je een blok jonge kaas kunt invriezen ? Ja ? Neen ? Hoe doe je dat ? Hoe lang kun je dat bewaren ? En nadien gewoon eetbaar bij de boterham of enkel nog goed voor een kaassaus ?

4 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Maar het is niet aan te bevelen, want de structuur van de kaas en daarmee de smaak verandert erdoor. De later (langzaam, in de koelkast) ontdooide kaas zal niet meer in staat zijn om te smelten. Een saus kun je er wat dat betreft dan juist niet meer van maken. Maar de kaas is nog wel bruikbaar in gerechten waarbij het niet van belang is dat de kaas smelt.

Hoe zachter de kaas, hoe minder lang je 'm in de vriezer kunt bewaren. Jonge kaas niet langer dan twee maanden.
Amadea