Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een al geschilde zoete aardappel bewaren?

Afgelopen zaterdag had ik nog een halve, al geschilde zoete aardappel over en vond het zonde die weg te gooien. Nu heb ik hem ingepakt in plasticfolie en in de koelkast gedaan en vandaag(vrijdag) opgesneden en in de oven gedaan. De buitenkant zag er wat droog uit dus die heb ik grotendeels eraf gesneden. Hij smaakte prima (maar nu gaat er ook een berg kruiden overheen;) ). Mijn vriendin vertelde me nadat ik het gegeten had dat ze al geschild helemaal niet lang houdbaar zijn...klopt dat? Ik kan er niet zoveel over vinden op het internet (behalve dat je ze beter niet in de koelkast kan bewaren

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Koken
16.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Geschilde knollen kun je het best bewaren onder een laagje water in de groentenbak van de koelkast. De dag erop voor het klaarmaken even afspoelen. Kan met (zoete) aardappels, wortelen e.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank voor de reactie, maar kan je het dan ook een x aantal dagen bewaren op die manier?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Joost19
In principe wel,maar dan zou ik elke dag even kijken of het water nog helder is. Anders even schoon water nemen. Langer dan drie dage zou ik nooit doen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding